7 quick takes....


  1. Goeiemorgen! Deze quick takes zijn niet helemaal de takes die ik vorige week in gedachten had toen ik schreef dat ik hoopte dat ze een beetje anders zouden zijn. Nu mogen jullie weer 7 takes lang aanhoren over hoe ik op de baby wacht. Maar je kan nog afhaken hoor, ik neem je niets kwalijk. Erg interessant is mijn week niet geweest.
  2. Behalve dat de baby tegen mijn verwachting in nog steeds in mijn buik zit gaat het met hem/haar volgens mij wel goed. Ik word op geregelde tijden van binnen helemaal bont en blauw geschopt dus met de energielevels zit het wel goed. 
  3. Met Sophies energielevels zit het zeker ook goed. Van vroeg in de morgen tot ze naar bed gaat rent ze rond, verzint ze spelletjes en kletst ze de hele tijd. Elke dag heeft ze nieuwe woorden en nieuwe grapjes. Sinds deze week kan ons stoere meisje 'stok' en 'steen' zeggen, erg belangrijk voor haar want dat zijn de dingen die ze overal vindt en steeds meesleept. Ze noemt zichzelf tegenwoordig 'sisi' wat wel grappig is omdat Xhosa en Zulu mensen hun zussen (echt of gevoelsmatig, en ook gewoon de 'zusters' die je op straat tegenkomt) sisi noemen. Ik hoop dat ze snel een grote sisi is.
  4. Dit weekend hebben we maar gewoon net gedaan alsof ik niet hoogzwanger was omdat ik vooral niet thuis wilde wachten. We gingen naar een gezellige avondmarkt, ik had een verjaardagsbrunch op een winefarm, we maakten een lange wandeling op de Tafelberg en aten een scherpe curry in ons favoriete Indiase restaurant (ok, die laatste twee dingen deden we wel een beetje met een bijbedoeling maar het heeft niet geholpen). Sophie en ik hebben samen pepernoten en speculaasbrok gebakken dus we zijn ook klaar voor Sinterklaas. Sophie was maar wat trots op haar zelfgerolde pepernoten en ze heeft niet eens alle deeg gelijk opgegeten dus ik was ook trots.
  5. Naast de voorbereidingen voor Sinterklaas heb ik ook maar vast kerstversiering gemaakt. Ik had er eerder nooit echt veel tijd aan besteed omdat het na 6 jaar in Kaapstad de eerste keer is dat we de kerstvakantie in Kaapstad doorbrengen. We kijken er erg naar uit. Mijn moeder komt vandaag (hoera!) en op de dag dat ze vertrekt komen mijn schoonouders en schoonzusje aan om samen met ons hier Kerst te vieren. Een paar dagen later komen mijn zwager en zijn vrouw ook nog dus we gaan een vol huis en veel gezelligheid hebben, leuk!
  6. Terwijl we mijn buik steeds dikker zien worden houden we ook de groei van de plantjes in onze moestuin angstvallig in de gaten. Ik heb klimbonen meegenomen uit Nederland en nadat de eerste plantjes die opkwamen de strijd tegen de slakken niet overleefden heb ik nu een paar mooie plantjes die elke dag een beetje hoger tegen het rek aanklimmen dat Hartmut voor ze gebouwd heeft. Ik heb niet echt hele groene vingers dus ik ben bes trots op mezelf dat ze nog steeds in leven zijn en dat ook mijn tomatenplanten het goed lijken te doen. Voor de rest staan er vooral heel veel kruiden in de moestuin, maar die gebruik ik dan ook dagelijks. En ik moet zeggend at het me erg gelukkig maakt als ik tijdens het koken even met een schaar de tuin in kan stappen om de nodige kruiden te halen. 
  7. Ik ga mijn was ophangen. Het is nu al heel erg warm dus het zal wel snel droog zijn. Gelukkig maar want ons beddengoed zit er ook in en ik ben van plan om vandaag nog te bevallen  in een fris bed. Een moeder mag toch dromen na 41 weken zwangerschap....