7 quick takes.....


  1. Ik kan me niet voorstellen dat het al een week geleden is dat ik een blog geschreven is. De weken vliegen voorbij en vorige week voelt als gisteren. Maar we hebben de afgelopen week weer heel wat dingen gedaan en er is genoeg om over te schrijven.
  2. Vandaag ben ik 37 weken zwanger. De baby is dus volgroeid en kan in theorie elk moment geboren worden. In de praktijk heb ik het gevoel dat het nog wel eventjes kan duren. Ik ben de buik en het zwanger zijn ook nog niet zo zat dat ik wanhopig ben om niet meer zwanger te zijn. Maar ik zal niet ontkennen dat het zwanger zijn zwaarder wordt. Steeds meer oefenweeen, een buik die zo hoog zit dat ik soms haast niet kan ademen en het opruimen van Sophie's speelgoed is steeds lastiger. Maar we zullen zien, de baby zal komen op zijn of haar verjaardag, we weten alleen nog niet wanneer dat is. 
  3. Met Sophie gaat het ook goed. Ik denk niet dat ze echt snapt dat er een baby in mijn buik zit maar mijn buik krijgt heel wat knuffels en kusjes. Nu ze meer kan praten kunnen we ontzettend met en om haar lachen. Haar lievelingsdingen om te eten zijn 'taart' en 'ijs', teminste dat denk ik want ze vraagt er heel vaak om. Soms zitten we in de auto en dan bedenkt ze ineens dat ze ijs wil. Dan klinkt het ineens met een heel lief stemmetje vanaf de achterbank ' mamma, mamma, mamma, ijs?' Als ik zeg dat ze het niet mag (wat meestal het geval is) gaat ze alle andere dingen bij langs in de hoop dat ze wat krijgt. 'Manaan' (banaan) 'Brd' (brood) en ' koek' zijn ook grote favoriet. Als ik de keuken in ga om te koken vraagt Sophie meestal vol hoop ' Taartie?' omdat ze niets zo leuk vindt als samen koken en taart eten. Ook als ik zeg dat we bij iemand op bezoek gaan of dat iemand jarig is vraagt ze gelijk 'taartie?'. Hmmm.. zegt dat iets over hoe veel taart we eten? 
  4. Bij Amerikaanse vrienden hadden we dit weekend het jaarlijkse niet-griezelige Halloween-feestje. Ik vind het leuk om mee te doen met de tradities van andere culturen en het is altijd erg gezellig. Ik had geen puf (en mijn naaimachine is nog niet vervangen) om nieuwe kostuums te maken en we hadden de kostuums van het oktoberfest nog liggen dus die trokken we weer uit de kast. Mijn buik was gelukkig nog 'slank genoeg' om in de jurk te passen. Halloween lijkt vooral om eten en heel veel snoep te draaien (of is dat gewoon het geval bij alle Amerikaanse feestjes?!), maar we voelde ons wel heel Amerikaans toen we meededen met het donuthappen en het appelduiken. 
  5. Woensdag en donderdag zijn we met Hartmut mee geweest op een werkbezoek aan de westkust. Het was een prachtige roadtrip naar een gebied waar we nog nooit eerder geweest waren en hoewel Hartmut ook heel wat moest werken voelde het wel een beetje als vakantie. Vooral de terugweg toen we uren op zandpaden langs de kust reden en de mooiste stranden en kleine dorpjes tegenkwamen. Het leukste was toen we wilden lunchen. We wilden dat graag op het strand doen en kwamen langs een verlaten parkeerplaats aan het strand. Er was ook een openluchtrestaurant bij dus we besloten even een kijkje te nemen voor we gingen eten. Er was geen deur en we konden gewoon naar binnen maar er was helemaal niemand. Wel stonden er genoeg tafels, stoelen en braais om een feest voor honderden mensen te geven. Het was een beetje vreemd omdat er niemand was maar door het prachtige uitzicht op de oceaan was het vooral heel erg mooi. Toen we later een beetje zochten wat het was begrepen we dat je van tevoren moet boeken, en als genoeg mensen dat doen gaat het restaurant open. National geographic had het restaurant gekozen in de top-10 van mooiste zeezichten in een restaurant en dat kan ik helemaal begrijpen.  
  6. Vorige week heb ik mijn rijbewijs opnieuw aan moeten vragen omdat hij over een paar weken zal verlopen. Zo'n gek idee dat ik al lang genoeg in Zuid Afrika woon  dat mijn rijbewijs dat ik hier haalde ook al weer verlopen is. Het ging een stuk gemakkelijker dan ik dacht en hopelijk is hij over een week of 6 klaar. 
  7. De laatste dagen hebben we heel gek weer gehad. Vorige week was het zoals ik al schreef snikheet, Dinsdag was het 37 graden en hebben Sophie en ik heel wat met water gespeeld. Dit weekend was het niet koud, maar hadden we ineens regenstormen waarbij de regen met bakken uit de hemel kwam en heel wat bomen grote takken verloren. Ook een boom uit onze tuin is een grote tak kwijt. De regen was op zich niet zo erg want er heerst nu al grote droogte en de zomer is nog niet eens goed begonnen. Deze week wordt het tussen de 20 en 25 graden en de regen is weer weg dus dat is heerlijk. 





Sophie helpt pappa met een lijninspectie.