7 quick takes


  1. Goeiemorgen! Het is kwart over 7, de was staat aan, ik zit aan mijn ontbijt en door de openslaande tuindeuren kan ik een oogje op Sophie houden die al weer lekker aan het buiten spelen is. Een lekker rustig begin van een nieuwe week. Heerlijk!
  2. De vorige week, en vooral dit weekend stonden in het teken van Hartmut's verjaardagsfeestje. Elk vrij moment stond de oven aan om dingen voor het feest te bakken en ik voelde me net een Duitse huisvrouw. We hadden Lebkuchen, Bratwurst met Kaiserbroetchen, Bretzel, Zwiebelkuchen, een enorme cake in de vorm van een bierpul, bier uit de tap en een heleboel foute Duitse liedjes. Gelukkig was het alle moeite waard en hebben wij, en alle gasten ontzettend genoten van een leuke avond. Het was de hele dag aan het miezeren maar tegen de tijd dat het feestje begon klaarde het helemaal op en aan het eind van de avond zaten we met vrienden rond een vuurtje en konden we de prachtige sterren bewonderen. Een mooie afsluiter.
  3. Sophie vond het feestje ook geweldig. Mensen, aandacht, muziek en lekker eten en Sophie is in haar element. Ze heeft de hele avond staan 'dansen' (Lees: rondjes draaien tot je helemaal duizelig bent.) en om een uur of negen vroeg ze me 'bedje?', ik bracht haar naar bed waar ze gelijk lekker ging liggen, om voor ik de kamer uit ging nog even haar duim uit haar mond te trekken om 'Dankje bedje' te kunnen zeggen. Smelt....
  4. Nu het feestje voorbij is heb ik ook eindelijk het gevoel dat ik echt moet beginnen met rustiger aan doen. Mijn lichaam maakt me dat ook wel duidelijk. Vandaag ben ik 33 weken zwanger en hoewel het nog erg goed gaat beginnen de weken te tellen. Morgen moet ik weer naar de verloskundige en ineens zal het gaan over indalen en de bevalling. Het gaat ineens wel erg snel!
  5. De logeerkamer staat weer vol met dozen van Johnson & Johnson, deze mag ik de komende weken weer naar de klinieken in de townships brengen om de mensen daar te helpen om beter voorlichting te kunnen geven aan zwangere vrouwen en moeders van kleine kinderen. Leuk!
  6. De logeerkamer zal sowieso goed gebruikt worden deze week want vanaf vanavond komt Marci, een vriendin die een jaar geleden weggegaan is uit Kaapstad een paar dagen logeren en aan het einde van de week krijgen we gasten via AirBnB en zal ons huis weer twee dagen een bed&breakfast zijn. Leuk!
  7. Ik moet aan het werk. Sophie is de ene overgebleven strobaal van het feestje uit elkaar aan het trekken en begint de woonkamer ermee te versieren. Dit vind ik natuurlijk niet zo'n geweldig plan, en bovendien zijn er nog genoeg andere dingen die ik moet opruimen. Fijne week!