7 quick takes...


  1. Goeiemorgen! Deze week hebben we geen verjaardagen, nationale feestdagen of verre reizen voor de boeg maar gewoon een heel gewone week. Mijn to-do lijstje  is al wel weer langer dan realistich is maar ook dat zal wel weer goedkomen. De eerste was draait al en de eerste honderd boekjes zijn ook al voorgelezen dus het begin is er.
  2. Vorige week Maandag kreeg ik gedurende de dag steeds meer last van buikpijn. Ik weet het aan zwangerschapskwaaltjes en dacht dat het wel over zou gaan als ik naar bed ging, Dat bleek niet het geval. Integendeel, het werd steeds erger. waardoor we om 2 uur 's nachts besloten om toch maar naar het ziekenhuis te gaan want je wilt met een zwangerschap geen risico's nemen. Na een paar onderzoekjes werd een urineweginfectie vastgesteld. Pijnlijk, en ook niet helemaal onschuldig als het onbehandeld blijft. Gelukkig kreeg ik direct de goede medicijnen en mocht ik na 2 uur weer naar huis om verder te slapen en weer gezond te worden. Dat lukte gelukkig goed want ik voel me weer kiplekker en heb gelukkig nergens last van.
  3. Met de baby gaat het verder allemaal goed. In het ziekenhuis werd ook de hartslag gemeten met een CTG en naast het ritmisch geklop van het hartje hoorden we ook een voortdurend gebonk van het getrappel van de baby. Ik wist natuurlijk wel dat de baby veel schopt maar het was leuk voor Hartmut om te horen dat ik echt niet overdrijf als ik zeg dat de baby erg beweeglijk is.
  4. Woensdag werd Hartmut 30 en komende zaterdag vieren we dat met een groot Oktoberfest. De eerste lebkuchenherzen zijn al gebakken en de eerste bierpullen zijn al in huis gehaald. Deze week zullen we vooral druk zijn met koken, bakken en knutselen en we kijken er erg naar uit.
  5.   Donderdag was het de dag van het culturele erfgoed, maar er is niemand die het zo noemt. Veel populairder is de naam 'Braaidag', de braai is toch hetgeen wat dit land met alle verschillende culturen het gemakkelijkst bij elkaar brengt, en omdat het altijd eind September valt is het een mooie dag om het begin van de zomer, en dus het braaiseizoen, te vieren met een heerlijke braai. Wij gingen naar vrienden die een braai hadden opgezet bij Oudekraal, een prachtig natuurparkje aan het strand. Het weer was fantastisch en we hebben allemaal genoten tijdens de lekkerste Zuid Afrikaanse traditie. Wij vooral van het lekkere eten en de mooie uitzichten, Sophie van het eindeloos zand in een emmertje gooien om het er daarna weer uit te gooien. 
  6. Met Sophie gaat het prima. Ze kletst ons de oren van ons hoofd en steeds meer woorden zijn duidelijk te verstaan. Erg gezellig. Ze is een echt buitenkind, als ze 's morgens wakker wordt is haar jas vaak het eerste dat ze me brengt. 'Buite' zegt ze dan terwijl ze me naar de deur trekt. Ik ben blij voor haar dat het weer zomer is en toen ik deze week buiten weer water in haar badje deed was ze helemaal gelukkig. 
  7. Voor de rest gaat het allemaal zijn gangetje en heb ik weinig te melden (als je ziek bent maak je ook niet zo veel mee.). We hebben een fijn weekend gehad waar we veel buiten waren, we hadden logees uit Namibie van zaterdag op zondag wat erg gezellig was, we hebben zaterdag een markt bezocht en Sophie heeft alle aanwezige honden geknuffeld en het babybedje is bijna klaar zoals je op de foto kan zien, Sophie de inspecteur is er alleen nog niet helemaal zeker over!. Ik wens jullie een fijne week!