7 quick takes...


  1. Vandaag ontbreekt het me een beetje aan motivatie en inspiratie om een blog te schrijven. Niet dat we niets hebben meegemaakt of dat ik me niet goed voel, integendeel. We hebben het goed en het gaat goed. Ik heb gewoon niet zo veel zin in schrijven, en bovendien nog een aardige lijst liggen met andere dingen die ik ook nog moet doen. 
  2. Als je gasten hebt is het extra leuk als je woonplaats zich van zijn beste kant laat zien. En dat heeft Kaapstad zeker gedaan afgelopen weekend. Haast zomerse temperaturen, een fijn briesje en dus het perfecte weer voor lekker veel buitenactiviteiten.
  3. Zaterdag ging Robert met Hartmut voetbal spelen, ik denk dat het spel en de organisatie een beetje meer amateuristisch waren dan hij gewend is maar ze hebben het wel leuk gehad en gelukkig ook nog gewonnen. Wij hebben lekker in het zonnetje zitten kijken en voor het feit dat Hester en ik alle goals gemist hebben zullen we Sophie de schuld maar geven.
  4. Gisteren hebben we Lion's Head beklommen. Hoewel ik ondertussen niet meer kan tellen hoe vaak ik boven ben geweest blijft het elke keer indrukwekkend het is extra leuk als we nieuwe mensen mee mogen nemen omdat we dan weer meer stilstaan bij hoe mooi het allemaal is.
  5. Sophie vindt het bezoek ook nog steeds erg gezellig en voor mij is het ook erg handig om wat extra voorleeshulp te hebben. Want boekjes lezen is, naast buiten spelen, nog steeds Sophie haar meest geliefde activiteit. Meestal heb ik voor 7 uur 's morgens al minstens 10 boekjes voorgelezen. (uit mijn hoofd opgezegd.)
  6. Voor m'n werk zijn we druk bezig met het aanvragen van geld voor een project in Kenia en Oeganda. Als we het niet krijgen lijkt het er op dat m'n baan binnen nu en een jaar niet meer bestaat, als we het wel krijgen gaan we de komende paar jaar een heel gaaf project opzetten in die twee landen. Er zitten veel voor en nadelen aan beide kanten en ik kan eigenlijk niet goed kiezen wat ik beter zou vinden, spannend dus!
  7. We zijn al plannen aan het maken voor de kerstvakantie, mijn schoonfamilie wil komen (Leuk!!) dus we moesten even nadenken over welke data etc goed zouden werken. Gek om daar nu al over na te denken, en nog gekker om te bedenken dat, als alles goed gaat, dat vrolijk trappelende prulletje in mijn buik dan gewoon vrolijk zal liggen trappelen in de draagzak of op het strand...