7 quick takes.



  1. Goeiemorgen! Even een heel snel blogje want ik heb veel te doen en Sophie heeft ook mijn aandacht nodig. Ze is met het verkeerde been uit bed gestapt en is niet erg gelukkig vandaag. Ze weet niet goed wat ze wil en niets kan haar aandacht langer dan 10 seconden vasthouden. Als ze niet zo vrolijk is is ze meestal ook een beetje onhandig en ondanks dat het vroeg is is ze al een heel aantal keer gevallen
  2. Het lijkt erop dat een van die valpartijen als resultaat heeft dat ze haar grootste blauwe plek tot nu toe heeft opgelopen. Maar dat record zal wel snel verbroken worden, Sophie wil namelijk alles zelf doen en nooit geholpen worden. Gisteren gingen we een wandeling maken waarbij ze niet alleen niet gedragen wilde worden of in de kinderwagen wilde zitten maar waarbij ze ook nog eens zelf haar kinderwagen wilde duwen en wij mochten niet helpen. Dat gaat natuurlijk niet heel lang goed en nadat ze viel en een bloedlip had dachten we dat ze eindelijk , zonder moord en brand te schreeuwen, in de kinderwagen wilde zitten. Dat was ook zo, voor een minuut of drie. Daarna wilde ze weer zelf lopen. Je begrijpt dat de wandeling misschien wel lang duurde maar ons niet erg ver bracht. Gelukkig was het, op de bloedende lip na, wel erg gezellig.
  3. Ik wil jullie graag een tip geven: 'Als je in je huis een muis ontdekt moet je hem geen naam geven.' Vraag je je nu af waarom dan niet? Nou, het zit zo. Bijna elke winter krijgen we veldmuizen in huis. Niet heel prettig natuurlijk maar ze zijn ook best schattig. Een paar weken geleden ontdekten we er weer eentje die steeds rondscharrelde, hij leek niet aan ons eten te zitten dus het kon niet zo veel kwaad. Ik noemde hem 'Floris' en na een tijdje begon Hartmut hem ook zo te noemen. We hadden het er eerst nog over om hem te vangen maar we raakten een beetje aan hem gehecht. Totdat we vorige week ineens een ander klein muisje zagen. Ik weet niet of Floris kinderen gekregen had of zijn vrienden had uitgenodigd maar ineens waren de muizen toch niet zo heel erg welkom. Maar om nu een dier wat je een naam gegeven hebt dood te maken is helemaal niet leuk! Het duurde dus een tijdje voor ik de moed bijeengeschraapt had om vallen te halen. Als Floris geen naam gehad had was het veel gemakkelijker geweest! Nu zijn we een paar dagen later, hebben we 4 muizen gevangen en lijkt het probleem te zijn opgelost. De volgende muis krijgt geen naam en gelijk een val. 
  4. Het is de hele week belachelijk mooi weer geweest. droog en 23 graden in hartje winter is natuurlijk ideaal. Helaas lijkt aan dat mooie weer voorlopig een einde te zijn gekomen want het weekend was het al erg koud en voor deze week wordt er veel regen voorspeld. Nouja, dat is goed voor de plantjes. 
  5. Met de drugsverslaafde jongen in de afkickkliniek, waar ik vorige week over schreef, gaat het naar omstandigheden erg goed. Hij geeft een weekje detox achter de rug en is nog steeds erg gemotiveerd. Hij zegt dat hij alle twijfelaars die niet zeker zijn of hij het kan volhouden bewijzen dat hij het wel kan en ons allemaal versteld doen staan.
  6. Morgen ga ik voor het eerst naar de verloskundige. Het is niet zo dat deze baby de eerste helft van de zwangerschap helemaal niet gecontroleerd is hoor, we hebben twee echo's gehad en ik luister vaak naar de hartslag en het lijkt allemaal goed. De volgende echo is over twee weken, als Hester is er, leuk dat ik dan een beetje van de zwangerschap op die manier met haar kan delen!
  7. We hebben een druk weekje voor de boeg, vanavond komt de dominee die onze trouwdienst deed eten, ze wonen in Namibiƫ maar zijn een paar dagen in Kaapstad. Donderdagochtend mogen we naar het vliegveld om mijn schoonouders op te halen die een lang weekend komen logeren (Hoera!) en tussendoor moeten ook alle gewone dingen nog gebeuren.Op mijn werk is het vrij druk dus ik zal me niet vervelen. Ik ga me snel aankleden en de zooi van het weekend wegwerken zodat ik in een schoon huis aan het werk kan.