11 months with Sophie



Dag lief meisje van me,
wat is deze maand snel voorbij gegaan he?! Een paar dagen nadat hij begon vertrokken we naar Nederland en het voelt nog steeds alsof we nog niet helemaal terug zijn. Wat deed je het goed tijdens onze reis, je was ontzettend flexibel, ging overal slapen waar wij je te slapen legden en je vrolijke karakter zorgde ervoor dat iedereen spontaan verliefd op je werd. En jij werd geloof ik verliefd op alle aandacht want dat mis je nu best wel. Je hebt het liefste zo veel mogelijk mensen om je heen en nu je het weer hele dagen alleen met mij moet doen kan ik zien dat je helemaal opleeft als we bezoek hebben of als we ergens heen gaan waar je andere mensen ziet.

Dit is ook een van de redenen waarom we zo blij zijn dat er een broertje of zusje voor je onderweg is. Als alles goed gaat wordt het eind November geboren, jij zal dan 17 maanden zijn. Nog zo klein dat het voor jou haast zal zijn alsof je nooit alleen bent geweest. We zullen het wel druk krijgen maar ik denk dat het wel goed is voor jou als je niet meer altijd in het middelpunt van alle aandacht en belangstelling zal staan. Maak je geen zorgen hoor... je bent en blijft altijd onze oudste dochter en we zullen altijd stapelgek op je zijn!

Je wordt steeds zelfstandiger en elke keer verbaas je ons weer met de nieuwe dingen die je kan. Toen je vader deze week een washandje in bad gooide pakte je het snel en kroop je naar de zeepfles om er wat zeep op te doen. Daarna begon je jezelf te wassen. Je wilt je eigen tanden poetsen (maar dat komt er meestal gewoon op neer dat je de tandpasta van de borstel eet). Als je een haarborstel ziet ga je je haartjes kammen en als ik met je schoentjes aan kom steek je vaak je voeten al uit om het mij gemakkelijker te maken. Je vindt het gezellig om dingen met mij te doen maar je vader is je absolute favoriet. Als je hem ziet krijg je de grootste glimlach op je gezicht en je wordt nergens vrolijker van dan wanneer hij je in de lucht gooit of als je samen verstoppertje speelt.


Nog 1 maand en dan vieren we dat je een jaar bij ons bent. Die gedachte maakt me een beetje weemoedig. Wat is het een mooi jaar geweest maar wat is het ook snel voorbij gegaan. Nu je groter wordt zien we steeds vaker stukjes van de persoon die jij aan het worden bent. Die slimme, wilskrachtige, eigenwijze en nieuwsgierige meid bevalt ons wel. Met jou gaan we nog heel wat beleven!

Liefs van je moeder