7 quick takes



  1. Deze keer supersnelle takes, want we hebben een superdrukke week. Veel op het programma met als hoogtepunt natuurlijk ons vertrek richting Nederland aanstaande Vrijdag. Ineens vlogen de weken om, en plotseling is het nog maar 4 nachtjes (!) slapen voor we vertrekken.
  2. Gisteravond hebben we een enorme to do lijst gemaakt van dingen die we nog moeten doen. Het pak naar de stomerij, dingen voor de bruiloft afmaken, koffers inpakken (dat zou ik echt graag uitbesteden) etc.. genoeg te doen.
  3. Onderweg naar Nederland hebben we een tien uur durende stop in Dubai, genoeg tijd om van het vliegveld af te gaan en de stad een beetje te verkennen. Het lijkt me een aparte plek om te zijn, zo'n toonbeeld van menselijk kunnen, zo veel rijkdom, maar ook zo veel verscholen armoede. We willen het hoogste gebouw ter wereld bekijken en daarna de metro naar het oude stadsdeel pakken om daar (hoe kan het ook anders voor een keukenfanaat) de kruidenmarkten te bezoeken en de oude stad te bekijken.
  4. Het weekend was heerlijk, dat kwam vooral omdat het ineens weer lekker weer was. In de week was het heel koud maar nu was het ineens weer 25 graden. Lekker weer om te wandelen, lekker buiten te eten en voor Sophie om de hele dag buiten te spelen.
  5. Hierboven een foto van Kirstenbosch, de mooie botanische tuin waar Sophie en ik heel vaak gaan wandelen. Omdat Sophie zo vroeg wakker is  staan we vaak vlak voor zonsopgang voor de poort om dan te kunnen genieten van de prachtige kleuren van de vroege morgen. 
  6. Straks ga ik naar de kapper, je hebt geen idee hoeveel ik daar naar uitkijk. Iemand gaat op Sophie passen en ik heb twee hele uren voor mezelf. Hoe ik het ga laten knippen weet ik nog niet. Het moet vooral gemakkelijk, snel en Sophie proof zijn. Ik googelde al op 'mom hair' maar dan krijg ik het soort van korte kapsels waar ik nog niet aan toe ben :-)
  7. In het nieuws hebben jullie misschien wel gelezen dat er in Zuid Afrika een nieuwe golf van 'Xenophobia' aan de gang is. Angst voor vreemdelingen, het is niet in Kaapstad, en het is vooral de zwarte Afrikaanse bevolking die geweldadig optreden tegen zwarte buitenlanders dus ons treft het niet, maar dat maakt het niet minder erg en eng. Wij zijn ook buitenlanders, maar hebben hier, net als veel Afrikanen uit allerlei landen, een thuis gevonden, als dan ineens je buurman zich tegen je keert, dreigt je te vermoorden en winkel leegrooft is dat onvoorstelbaar. We bidden dat het ergste voorbij is en vooral dat het niet overslaat naar Kaapstad, we hebben hier veel vrienden uit allerlei landen en mijn hart zou breken als ik zou weten dat zij en hun kinderen hun leven niet zeker zijn.