9 months with Sophie...

Mijn lieve kleine meisje,
vandaag ben je negen maanden, je bent net zo lang op de wereld als dat je in mijn buik was. Hoe is dat mogelijk? Al negen maanden hoor je bij ons, voor mijn gevoel is de tijd is nog nooit zo snel gegaan. Maar ook, is het echt nog maar negen maanden? De tijd dat je nog niet bij ons was lijkt al zo lang geleden dat ik het me haast niet meer kan voorstellen.

Deze maand was je nog liever, grappiger, en ondernemender dan alle voorgaande maanden, mijn liefde voor jou is uitgegroeid tot het soort van liefde die er voor zorgt dat ik zo'n belachelijk trotse moeder geworden ben die haar kind de allerbeste vindt en dat het liefst aan iedereen verteld... de hele dag door. Een soort van liefde die groter en intenser is dan ik me kon voorstellen, totdat jij in mijn leven kwam.

Jij hebt ook lief met een intense liefde. De passie en het enthousiasme waarmee je dingen doet zijn hartverwarmend. Hetgeen waar je het meest van lijkt te houden is eten, en ik weet nog steeds niet of je blijer wordt van het zien van mij of van een banaan. Als wij aan het eten zijn, of zelfs als volslagen vreemden aan het eten zijn en je ziet dat rust je niet tot jij ook een stukje krijgt. Waar je het laat is me overigens een raadsel. Je past al maanden in dezelfde kleren want je  bent nog steeds een minimensje. Wel een sterk minimensje in alle opzichten. Je willetje laat je duidelijk spreken en ook lichamelijk heb je in 9 maanden tijd al heel wat dingen geleerd. Je kruipt het hele huis door en je loopt langs alle meubels. Ik ben benieuwd wanneer je je echte eerste stapjes gaat zetten. Als je aan onze handen loopt glim je haast van trots.

Je bent gek op wilde spelletjes met je vader. Hoe doller hoe beter, je gegiechel is aanstekelijk en niets is je te eng. Dat jij nooit bang bent maakt mij soms een beetje bang.  Je hebt je hoofd al vaak gestoten, je bent al heel wat keren gevallen en met jouw ondernemende karakter zal dat nog veel vaker gebeuren. Je moet overal op af en alles ontdekken.Dat vinden we wel heel leuk hoor, we zijn gek op ons nieuwsgierige meisje en door jouw enthousiasme leren wij opnieuw genieten van alle kleine dingen.

Wat is het leven met jou leuk. Je bent mooier, liever en grappiger dan we ooit hadden durven dromen en het geluksgevoel dat jouw aanwezigheid ons geeft is onbeschrijfbaar.

Liefs van je moeder