7 quick takes...


  1. Maandagmorgen, tijd voor een nieuw blog. De eerste was zit in de machine, ik ben mijn ontbijtje aan het eten (muesli met melk) en Sophie is heel lief aan het spelen met een paar uien. Niet het soort speelgoed dat ik voor haar in gedachten had maar het houdt haar bezig en ik zie niet direct een risico voor haar dus dan is het goed. Mijn definitie van 'speelgoed' is de afgelopen maanden een stuk ruimer geworden.
  2. Het weekend was weer lekker druk en vol. Zaterdagmorgen gingen Sophie en ik naar de verjaardag van een zoontje van vrienden. Hij werd een, en het feestje vond plaats op het strand. Heerlijk. Sophie en ik hebben zelfs nog even gezwommen wat Sophie heerlijk vond. 's Middags hadden we bij ons thuis een babyshower voor die vriendin waar ik eerder over schreef. Omdat ze preeclampsia had werd haar kindje veel te vroeg geboren. Nu is alles in orde en dat moest natuurlijk gevierd worden.
  3. Ondertussen zat Hartmut ook niet stil, hij had een hogedrukreiniger gehuurd om ons hele huis schoon te maken. Vanaf morgen komt de schilder namelijk en de ondergrond moest natuurlijk wel goed schoon zijn. Ik ben heel benieuwd hoe het er uit gaat zien, over twee weken (hoop ik) zal ik foto's van het resultaat kunnen laten zien!
  4. Gisteren hebben we wat rustiger aan gedaan. De wekker stond heel vroeg (en nee, ik heb het nu niet over Sophie) omdat we samen met een vriendin Lionshead wilden beklimmen. Om zes uur stonden we aan de voet van de berg en tijdens het klimmen konden we genieten van een fantastische zonsopgang. Het was best bewolkt en dat maakte het eigenlijk alleen maar mooier. Dat Sophie genoot was ook wel duidelijk want ze was haast onophoudelijk aan het 'kletsen', ik denk dat ze ons probeerde te vertellen hoe mooi ze het allemaal vond. 
  5. Morgen ga ik een dagje werken bij een lesdag voor verloskundigen. Vorig jaar tijdens een conferentie heb ik een vrouw ontmoet die bijscholingsdagen organiseert voor verloskundigen en mensen die prenatale lessen geven aan zwangere vrouwen en ze heeft me gevraagd of ik af en toe een beetje voor haar wil werken. Superleuk natuurlijk dus ik ben heel benieuwd. 
  6. Deze week was het 25 jaar geleden dat Mandela een vrij man werd. Het verbaasde me eigenlijk dat er heel weinig aandacht aan gegeven werd. Waar wel veel aandacht kreeg was een grote politieke rel en politici die met elkaar en de beveiliging op de vuist gingen in het parlementsgebouw tijdens de opening van het nieuwe politieke jaar. We zullen zien wat dit jaar gaat brengen, maar ik verwacht niet dat politieke rust een van de dingen is die we kunnen verwachten. 
  7. Sophie vindt de uien niet meer zo interessant en is op dit moment heel gefrustreerd om hulp aan het roepen omdat ze niet door een stoel heen kruipen kan. Ik zal me snel met haar bemoeien!