7 quick takes





  1. Maandagmorgen. De dag begon al vroeg want Hartmuts wekker ging om een akelig tijdstip omdat hij zonet naar Namibië gevlogen is. Hij is daar tot volgende week woensdag voor zijn werk. Leuk voor hem, vooral omdat hij het weekend met zijn ouders op de farm zal doorbrengen, en het is natuurlijk altijd leuk om naar 'huis' te gaan. Sophie en ik zullen het met z'n tweetjes moeten zien  te rooien. Ik zal vaak met vrienden afspreken denk ik, want om de hele dag alleen maar gesprekken te hebben die niet dieper gaan dan 'prrr prrr, dadada' lijkt me zwaar. 
  2. Gisteren zijn we naar een tuin/park bij een conferentiehotel in de buurt geweest. Ik had al wel eens gehoord dat het er heel mooi was dus het werd tijd om er eens heen te gaan. Het hotel ligt aan een klein beekje en de gigantische tuin is daarom onwaarschijnlijk groen. We hebben heerlijk gewandeld en het leukste was dat ze grote landschilpadden hebben die overal gewoon rondlopen. In het begin was Sophie niet zo onder de indruk, ik denk dat ze gewoon dacht dat het een rots was, maar toen ze eenmaal door had dat het dieren waren die bewogen vond ze ze erg interessant. (Een video staat helemaal onderaan)
  3. Zaterdag zijn we vooral druk rond ons huis geweest. De laatste grote klus die we nog moeten doen is het verven van ons huis en we zijn bezig geweest met de voorbereidingen daarvan. Ons huis gaat donkergrijs worden, met allemaal witte accenten. Als je het je niet kan voorstellen moet je een paar weekjes geduld hebben, dan zal ik wel wat foto's laten zien. het gaat in ieder geval heel mooi worden.
  4. Een van de dingen waar we nog niet helemaal uit zijn is de kleur van de voordeur (ik weet het, superbelangrijke levensveranderende beslissing). We willen hem een opvallend kleurtje geven maar we weten nog niet welke. We twijfelen nog tussen koraalrood of okergeel. Op de foto hieronder kun je kijken wat ik bedoel en je mag natuurlijk je mening geven. Op instagram had ik deze foto ook geplaatst en daar lijkt de voorkeur uit te gaan naar een gele deur... we zullen zien!
  5. Ik heb net het boek ' Generous justice' (Ruim baan voor gerechtigheid in het Nederlands) van Tim Keller uit. Ik wil het boek echt aanraden aan iedereen die meer wil weten over wat de bijbel ons zegt over gerechtigheid en hoe je dat kan toepassen in je dagelijks leven. Je inzetten voor sociale gerechtigheid is niet slechts een nobel streven maar een taak die hoort bij het christen zijn. Tim Keller heeft, zoals in al zijn boeken, een goede balans tussen interessante theorie en praktische toepassing. 
  6. Met Sophie gaat het prima, nu wel weer. Vorige week heeft ze haar eerste tandjes gekregen en daar had ze best wel last van, Het was de eerste keer dat ze een beetje ziekig was en we kenden haar helemaal niet weer. Ze was erg hangerig, koortsig, wilde helemaal niets... ik ben blij dat het weer voorbij is en dat ze weer ons gezellige vrolijke meisje is. Een meisje met twee kleine, vlijmscherpe tandjes!
  7. En nog even over het weer omdat het in schril contrast staat met het weer in Nederland. De afgelopen dagen is het bloedheet geweest, 40 graden in de zon, vandaag is het gelukkig een beetje koeler maar het lijkt er op dat de temperatuur de komende dagen weer niet onder de 30 graden zal zakken. Alle sneeuwfoto's die ik uit Nederland zag maken me dus best een beetje jaloers.