7 quick takes...



  1. De zomervakantie is begonnen! Heerlijk.... 
  2. We kunnen nog even genieten van onze gasten die morgen vertrekken. Zometeen gaan we braaien bij Oudekraal, een braaiplek aan het strand. Je neemt je picknickmand, vlees en kolen mee, maakt een vuurtje en terwijl je wacht tot de kolen heet worden duik je (als je dapper bent want het water is nogal koud) het water in om vervolgens in de warme zon weer op te drogen en je vlees klaar te maken. Yum! 
  3. Dit weekend zijn we met oom Henk en tante Annie naar een paar van onze favoriete plekken in de omgeving van Kaapstad geweest. Babylonstoren, de mooiste moestuin waar we verse nectarines uit de bomen konden plukken en genoten van alle mooie planten. En Fairview waar we een wijn en kaasproeverij deden en weer veel leerden over wijn en alles wat daarbij hoort. 
  4. Woensdag rijden we richting Namibie. Het is 1500 km, een lange reis die we op willen breken over twee dagen. Ik hoop dat het allemaal goed gaat, vooral omdat Sophie en het autozitje op z'n zachts gezegd geen goede vrienden zijn.
  5. Maar als we dan eenmaal aangekomen zijn kunnen we heerlijk genieten van rust, tijd met de familie, heerlijk weer, kerst, braaien en gewoon niet zo veel hoeven... ik kan niet wachten! We hopen op 2 januari weer terug te komen en ik weet niet of ik voor die tijd nog een blog kan plaatsen (dit heeft te maken met een combinatie van gebrek aan zin, tijd en internet).
  6. Iets waar ik nog steeds niet aan kan wennen is kerst in de warmte. In de kerk gaan de preken over kerst, ik heb kerstversiering opgehangen, we luisteren naar kerstmuziek en toch, ik zit in een zomerjurk... Ik weet wel dat het gaat om de gedachte achter kerst maar zelfs dat lijkt in mijn Europese hoofd een beetje verbonden met winterweer. 
  7. Met Sophie gaat het prima. Ze lijkt elke dag nieuwsgieriger en elke dag meer vastbesloten om te gaan kruipen. Ik ben benieuwd wanneer ze het ook echt gaat doen (het hoeft nog lang niet wat mij betreft). Ze heeft ook besloten dat ze niet wil slapen als het gezellig is. Niet dat zij zo gezellig wordt als ze heel moe is, maar ze wil er wel bij zijn en absoluut niet slapen. Helemaal niet handig.