7 quick takes (a little late)



  1. Even een hele snelle blog. Want ik heb gemerkt dat als ik mijn takes niet schrijf ik pas weet dat mensen het lezen want ineens krijg ik allemaal vragen waarom ik het niet geschreven had. Maandag was ik een beetje ziekig, en mijn baby begreep niet zo goed dat haar moeder niet zo veel aandacht voor haar had die dag dus ik hoop dat jullie wel begrijpen dat ik niet zo veel aandacht voor mijn blog had. (Ik ben weer beter hoor!)
  2. Oom Henk en tante Annie uit Nederland zijn op bezoek en het is heel gezellig. Het is altijd leuk om te zien hoe mensen genieten van de stad waar wij zo genieten en om de wereld door hun ogen te zien.
  3. Een van de leukste dingen die we gedaan hebben was het vieren van sinterklaas. Wij hadden cadeautjes, zij hadden cadeautjes, er waren gedichten, een banketletter, gevulde speculaas en 'muizen en kikkers'. Het was net echt... behalve dat we niet rond de open haard maar buiten bij een vuurtje zaten en dat we niet snert, stamppot of een ander wintergerecht aten maar dat we onze buiken gevuld hadden met braaivlees. Maar het was net zo leuk...
  4. Zaterdagavond hadden we het eindejaarsfeestje van Hartmuts werk. Het thema was 'WildWest' en anders dan je van een ingenieursfirma zou verwachten (ik had het in ieder geval niet verwacht en verbaasde me het eerste jaar) is iedereen mooi verkleed. WildWest is niet zo'n moeilijk thema, maar wel heel erg leuk. Met een rodeaostier, een blackjacktafel, veel strobalen en klappertjespistolen was het dus ook een erg geslaagd feestje.  
  5. Het was een heerlijk zomerweekend dus uiteraard moesten we met onze gasten wandelen bij de Tafelberg en naar het strand. De foto is gemaakt terwijl we wandelden op de 'Pipetrack', een oude route langs de waterpijp die Kaapstad vroeger van drinkwater voorzag. Een schitterende route met prachtige uitzichten over de tafelberg en de oceaan, waardoor je denkt dat je midden in de natuur bent hoewel je eigenlijk gewoon in hartje Kaapstad zit.
  6. Sophie blijkt een waar allesetertje te zijn. Alles wat we haar voorzetten (behalve de broccoli) wordt met smaak gegeten. Handig! Voor de rest gaat het ook goed met haar. Ze vindt het bezoek reuze gezellig, lijkt vastberaden om snel te leren kruipen (oei, ons huis is daar nog helemaal niet klaar voor) en slaapt 's nachts steeds langer. 
  7. Volgende week om deze tijd zitten we als het goed is in de auto op weg naar Namibiƫ en hebben we hopelijk al heel wat kilometertjes achter ons. Heerlijk, lekker vakantie met de familie. Tijd doorbrengen op de farm, naar het strand in Swakopmund... Ik kan niet wachten!