7 quick takes...


  1. Het is al weer een week geleden dat Sophie en ik de hele dag in het vliegtuig zaten om weer terug naar Zuid Afrika te vliegen. En wat heeft ze dat goed gedaan! Ook op de terugweg heeft ze zich heel netjes gedragen. Ik zou haast gaan denken dat vliegen met een baby reuzegemakkelijk is maar ‘gelukkig’ was de baby naast me bijna de hele vlucht aan het huilen zodat ik ook wel blijf beseffen dat ik gewoon heel erg geluk gehad heb met een baby die het niet zo erg lijkt te vinden om (letterlijk) de halve wereld over gesleept te worden.
  2. Onze koffers uitpakken heb ik echt  een dagtaak aangehad. Het halve assortiment van de Hema, een tas vol knutseldingetjes van de action, alles wat klein genoeg was om in de koffer te passen van de IKEA, een heleboel boeken en andere cadeautjes en nog een stapel kleren voor Hartmut moesten allemaal een plekje vinden in ons huis en dat was geen gemakkelijke opgave.  Nouja, als dat mijn grootje probleem is valt het nog wel een beetje mee met het leed in mijn leven...
  3. En nu ben ik al weer aan het kijken naar ticktets voor onze volgende reis naar Nederland. Vanmorgen schreef mn zusje dat het nog 200 dagen is voor ze gaat trouwen, dus zo verschrikkelijk lang duurt het niet voor we er weer zijn. (net genoeg tijd voor de Hema om een nieuw assortiment te krijgen ;-)) Tenminste, dat vertel ik mezelf de hele tijd want de eerste week nadat ik terug gekomen ben uit Nederland heb ik altijd een beetje meer heimwee.
  4. Deze week begin ik weer met werken (iiiieks). Ik wordt gelijk in het diepe gegooid want ik heb morgen en overmorgen vergaderingen van 9 tot 5. Morgenvroeg zal ik met een klein hartje de auto in stappen om Sophie voor het eerst de hele dag bij een vriendin achter te laten. Gelukkig is dit maar eenmalig want het plan is dat ik gewoon vanuit huis ga werken zodat ik er gewoon voor Sophie kan zijn als ze me nodig heeft, bovendien werk ik parttime zodat ik nog genoeg tijd voor Sophie heb. Wat een luxe he?!
  5. Als ik niet geloofde in het belang van het werk wat ik doe zou het denk ik nog veel moeilijker zijn om te gaan werken. Gelukkig zijn er op mijn werk net een paar hele belangrijke grote ontwikkelingen waar ik een steentje aan heb kunnen bijdragen. In mijn bedrijf maken en testen we medische apparaten die speciaal ontwikkeld zijn voor de problemen van ontwikkelingslanden. De apparaten zijn simpel te bedienen, gaan niet gemakkelijk kapot en zijn niet afhankelijk zijn van netstroom. Na een aantal jaar testen zochten we een fabrikant die de productie over wilde nemen en Philips (jaja, de Nederlandse Philips!) was erg geinteresseerd. Samen met hen zijn we nu aan het onderzoeken hoe deze producten het beste op de markt gebracht kunnen worden zodat het zo betaalbaar mogelijk is voor zoveel mogelijk mensen zodat er meer levens gered kunnen worden. Je kunt hier meer over lezen op http://www.cnbcafrica.com/insights/special-reports/innovation-in-africa/infant-mortality-africa-doppler/
  6. Afgelopen zaterdag hadden we een teambuilding dagje met alle leiders in onze kerk. Een van de dingen die we deden was een ‘hinthunt’. Ik kan er niet veel meer over zeggen dan dat het een soort levend cluedo is waarbij je met je team een uur de tijd hebt om een moord op te lossen aan de hand van allemaal aanwijzingen in een kamer en dat het ontzettend leuk is! Een van de leukste uitjes die ik ooit gehad hebt. Als je ooit in Kaapstad, Londen, Parijs Boedapest, Dubai of Moskou bent moet je het zeker gaan doen. Of je moet heel hard hopen dat er ook een Nederlandse editie komt...
  7. Zo, en nu ga ik even naar het tuincentrum om plantjes te kopen. Sinds ik terug ben is het heerlijk zomerweer en mijn vingers beginnen te kriebelen. Vorig jaar deden de tomaten het geweldig goed dus daarvan ga ik zeker een paar stekjes halen. De lenteuitjes waren ook een groot succes, die groeien nu nog steeds. De courgettes waren grote favoriet bij de slakken dus daar moet ik dit jaar een beetje beter op gaan letten. Ik zal eens kijken wat voor lekkers er verder nog te koop is want er gaat niets boven groente uit eigen tuin!