4 months with Sophie

 Allerliefst Sophietje,

4 maanden ben je nu, en echt een dametje met een eigen willetje. Je weet precies wat je wel en niet leuk vind en laat dat ook duidelijk merken. Je nieuwsgierigheid lijkt onverzadigbaar, het maakt niet uit hoe moe je bent, als je een geluidje hoort, of als er iemand voorbij loopt moet je altijd even kijken wat er aan de hand is.

Wat hebben jij en ik de afgelopen maand veel meegemaakt. Samen op het vliegtuig naar Nederland, waar jij al je ooms en tantes hebt leren kennen. Heerlijk vond je het, al die aandacht. Je genoot ook van de vele tripjes die we samen maakten op de fiets toen we daar waren, je had zo veel te bekijken! Gelukkig gaan we als alles goed gaat over een paar maanden al weer als je tante Hester gaat trouwen, en dan kan pappa gelukkig ook mee. Het zal  me benieuwen wat je dan allemaal al weer kan.

Nu zijn we al weer twee weken terug in Kaapstad. Ik ben weer begonnen met werken. Gek hoor, weer andere dingen aan mijn hoofd te hebben dan je luiers, je voedingen en je glimlachjes! Gelukkig kan ik vanuit huis werken zodat ik je wel gewoon kan voeden. Want dat heb je wel nodig, je bent nog echt een heel klein meisje. De meeste kleertjes die je aan hebt pas je al vanaf het begin. Ik denk dat je al je energie stopt in het ontdekken van de wereld om je heen in plaats van in groeien want je armpjes en beentjes zijn altijd in beweging.  Als je gewoon op je kleed speelt lig je vrolijk te trappelen en de laatste weken ben je erg gefascineerd over het feit dat je zelf je handjes en voetjes kan bewegen. Als je bij ons op schoot zit komt er van zitten eigenlijk niet meer zo veel terecht want je wilt het liefste staan en rondkijken, zelfs dan staan je voetjes nooit stil.

 Voordat je geboren werd waren we soms een beetje bang voor de opofferingen en aanpassingen die we voor jou in ons leven moesten maken. Maar nu je er eenmaal bent lijken al die aanpassingen klein en onbelangrijk vergeleken met de vreugde die je ons geeft. Lieve Sophie, wat ben je mooi, wat ben je lief, en wat zijn we stapelgek op je! Elke dag met jou maakt dat we meer van je gaan houden. De weken vliegen voorbij en we kunnen ons een leven zonder jou niet meer voorstellen (dat willen we ook niet).

Liefs van Mamma