7 quick takes



  1. Even hele snelle quick takes, want ik heb nog veel te veel te doen en veel te weinig tijd!
  2. Morgen vliegen Sophie en ik naar Nederland! We kunnen niet wachten. De koffer staat klaar, hij is al halfvol met cadeautjes voor en bestellingen uit Nederland. Gelukkig maar, want dan kan ik zelf niet teveel meenemen en vooral veel plek houden om het halve assortiment van de Hema weer mee terug naar Kaapstad te nemen. 
  3. Dit weekend hadden we even twee kinderen. Raphael, een 5 jarige spraakwaterval kwam logeren en dat was erg gezellig. 
  4. Zaterdagochtend hielp ik een ochtend bij NETwork, een stichting die mensen zonder werk helpt om werk te zoeken. Mensen konden komen en dan gingen wij ze helpen om een CV op te stellen. Ik was niet voorbereid op wat ik te zien en te horen zou krijgen. Mensen die al 10 jaar geleden hun middelbare school diploma gehaald hebben en nog nooit een baan hebben gehad en dus ook absoluut niets op hun CV konden zetten, mensen die wel veel baantjes gehad hadden maar elke keer naar een maand of twee weer vertrokken omdat het toch niet helemaal was wat ze wilden, zonder dat er een andere baan voor ze klaar stond. Maar ook heel hoog opgeleide mensen uit het buitenland wiens diploma niet erkend wordt in Zuid Afrika waardoor ze aangewezen zijn op schoonmakerswerk. Soms was het schrijnend, maar soms wilde ik mensen ook gewoon een schop onder hun kont geven... het heeft in ieder geval mijn ogen eer een beetje geopend voor een werkelijkheid die ver van de mijne staat.
  5. Vandaag is Sophie 3 maanden, ik heb daar ook even een blog over geschreven. 
  6. Omdat ik vandaag weg ga hebben we gisteren de dag gezellig met zn drietjes doorgebracht. We besloten door het wijngebied in Durbanville te rijden. Het is nog geen half uur rijden maar we waren er nog nooit echt geweest. Het was een prachtige heldere voorjaarsdag en we hebben ontzettend genoten van de uitzichten over de eindeloze wijnvelden, de tafelberg en af en toe de oceaan. Overal waren verse groene blaadjes en voorjaarsbloemen. Het enige minpuntje was dat een spijker zo nodig onze achterband moest doorboren waardoor we bijna een klapband hadden. Maar als het uitzicht tijdens het banden verwisselen bestaat uit glooiende heuvels en eeuwenoude boerderijen is zelfs dat niet zo erg.
  7. De wasmachine is klaar en het irritante gepiep dwingt me nu om hem uit te zetten en de was op te hangen. Het zal wel snel droog zijn want het is 27 graden. Ik hoop dat ik in Nederland ook nog wat van de zomerse temperaturen mee zal maken!