7 quick takes...




  1. Het is vandaag 1 September, volgens de mensen hier is de lente dus begonnen. Volgens mij klopt dat meteorologisch gezien niet helemaal, maar de zon trekt zich gelukkig weinig aan van wat meteorologisch klopt. Die stond dit weekend (en het vorige weekend ook al) namelijk al op een zomerstandje. Helemaal niet erg natuurlijk. Het leuke aan de eerste warme lenteweekenden is dat ze iedereen zo vrolijk maken. Na de lange, lange winter (lees: 2 maanden) binnen te hebben gezeten wordt iedereen door de warme zonnestralen naar buiten gelokt om lekker dingen te ondernemen. Naarmate de zomer langer duurt hebben mensen minder het gevoel dat ze van elk zonnestraaltje gebruik moeten maken door eropuit te gaan maar in die eerste weken is het overal vol met vrolijke mensen die genieten van het weer. 
  2. Wij besloten gistermiddag te genieten van het heerlijke weer op de promenade aan zee. Gelukkig waren we niet de enige mensen die besloten om daar te van genieten. Er heerste een gezellige drukte en een van de leukste dingen aan de promenade vind ik dat het de beste plek is om te ervaren dat we echt in 'the Rainbow Nation' wonen. Zo veel verschillende kleuren, culturen, leeftijden, religies en tradities smelten daar samen tot een vrolijk geheel van mensen die ongeacht afkomst of bestemming samen genieten van de zilte wind, de golven en de ondergaande zon. 
  3. Deze week heb ik aardig wat op de planning staan. Donderdagavond vliegen we namelijk naar Namibië voor de bruiloft van Hartmuts broer. Sophie zal dus ook voor de eerste keer het land verlaten en voor het eerst in mijn leven ben ik nu al bezig met een koffer. Normaal gesproken doe ik dat 5 minuten voor ik richting het vliegveld vertrek maar met haar erbij ben ik toch een stukje banger dat ik dingen vergeet. Het zal allemaal wel goed komen, we hebben in ieder geval ontzettend veel zin in deze reis. Het zal heerlijk zijn om familie weer te zien en we kunnen niet wachten om Sophie aan iedereen voor te stellen!
  4. Er staat nog een reisje op de planning. Een week nadat we terug komen uit Namibië vliegen Sophie en ik naar Nederland. Ze heeft haar Europese paspoort al twee weken in huis, dan is het nu toch hoog tijd om daar gebruik van te gaan maken ;-) We kijken enorm naar deze reis uit (ik tenminste, ik denk niet dat Sophie enig idee heeft van hoe leuk het zal zijn). Het zal geweldig zijn om binnen een maand Sophie niet alleen te kunnen voorstellen aan de Namibische kant van de familie maar ook aan de Nederlandse kant!
  5. Deze week heeft Sophie een ontwikkeling ondergaan die mij heel erg blij maakt. Ze vind boekjes namelijk ineens heel erg leuk! Voor deze week hield ik wel eens een boekje voor haar neus maar keek ze meestal ongeïnteresseerd de andere kant op. Nu kijkt ze vol interesse terwijl ik haar olifanten en neushoorns aanwijs en volgt ze mijn vingers terwijl ik kuikentjes tel. Ze zal er wel niet verschrikkelijk veel van onthouden maar het begin is er, een boekenwurm in de maak!
  6. Terwijl ik dit schrijf heeft de klok net zeven uur geslagen, staat de wasmachine al aan en ben ik al terug van de sportschool. Ik geniet zo van dat vroege uurtje sporten, als de wekker gaat om half 5 is het altijd wel even pijnlijk maar dat ben ik snel vergeten als ik mezelf in het zweet sta te werken. En dat het zo vroeg is heb je in de sportschool zelf helemaal niet door, er zijn altijd al zo veel mensen! Het geeft me wel een goed gevoel te weten dat ik niet de enige gek ben die er al zo vroeg staat. 
  7. Op de promenade is een nieuw aangrijpend kunstwerk geplaatst om aandacht te vragen voor de jacht op neushoorns. De afgelopen jaren is deze illegale jacht drastisch toegenomen. Vorig jaar zijn er alleen al in Zuid Afrika meer dan 1000 neergeschoten. Het tragische is dat de jacht lucratief is vanwege het feit dat er in veel Aziatische landen geloofd wordt dat de hoorn van de neushoorn magische stoffen bevat die je sterker en meer potent maken. Volstrekte onzin natuurlijk,  maar helaas wel het doodsvonnis voor heel wat dieren.
Ps: En stiekem nog een foto van een verliefde vader..