7 quick takes from the Netherlands


  1. Al weer maandag en dus tijd voor wat quick takes, niet te lang, want dan heb ik minder tijd om te genieten van alle mensen en dingen om me heen.
  2. Het vliegen ging heel goed. Als je met een baby vliegt is de KLM echt een aanrader, wat een goede service! Het hielp ook wel dat Sophie het heel goed gedaan heeft, en reuze vrolijk was. Toen iedereen binnen kwam was ze de hele tijd aan het glimlachen, heel slim van haar want op die manier vonden mensen haar meteen lief en schattig. Ze heeft het grootste gedeelte van de vlucht geslapen waardoor ik ook een beetje kon slapen en voor we het wisten stonden we op Schiphol.
  3. Daar werden we door mijn zus Hester opgewacht die ons in echt Hollands regenweer naar huis reed. De eerste avond was gelijk geweldig, al mijn vier broers en uiteraard mijn zus waren thuis en rond de eettafel was het ouderwets gezellig en druk. Echt genieten. En wat is het leuk om mijn broers en zus (in het Engels en het Duits zijn daar veel mooiere woorden voor, ‘Siblings’, ‘Geschwister’, broers en zus is zo omslachtig) in hun nieuwe rol als ooms en tante te zien! Aankomend weekend komt iedereen weer thuis dus daar kijken we naar uit.
  4. Gelukkig heeft het Hollandse regenweer plaatsgemaakt voor heerlijk nazomerweer en zie ik Nederland na drie jaar eindelijk weer van een zonnige kant, de laatste twee keren dat ik hier was regende het vooral. Ik geniet dus van wandelingen door de stad, het bos en de uiterwaarden. Ik geniet van het ’s avonds alleen in het donker naar huis fietsen en lopen. En het leukste vind ik alle grote ramen, waarvan de gordijnen open staan zodat je als je ’s avonds langs loopt het gevoel het dat je langs grote kijkdozen loopt en dat je in ieder huishouden een beetje een kijkje kan nemen.
  5. Iets waar ik altijd druk mee lijk te zijn als ik in Nederland ben is administratie. Het gemeentehuis, overheidsinstellingen en de bank worden altijd weer vereerd met een bezoekje omdat er iedere keer wel weer wat te regelen valt. De minst leuke kant van het hier zijn...
  6.  Ik ben liever vooral heel erg druk met het zien van een heleboel leuke en lieve mensen, lekker bijkletsen en genieten van het in Nederland zijn. Ik heb al veel mensen gezien en ook de komende week staat er nog heel wat op de planning.  Wat ben ik dankbaar voor deze tijd!
  7. Ik ben ook al begonnen met het leegkopen van de Hema, zo veel leuke Nederlandse dingetjes. Ik voelde me zoals in een kind in de snoepwinkel, wilde alles wel kopen. Maar zo groot is mijn koffer nu ook weer niet. En ik wil uiteraard ook niet de illusie wekken dat ik alleen maar materialistisch ben...(Ik wil gewoon alleen maar al het speelgoed, alle babykleertjes, alle knutsel en kookspullen en misschien nog een paar van de woonspullen ;-)