7 quick takes...


  1. Sophie is voor het eerst op vakantie geweest! Mijn ouders zijn op een roadtrip door Zuid Afrika en het afgelopen weekend hebben wij ze opgezocht in Ceres, een prachtige plaats in de bergen op ongeveer 3 uur van Kaapstad (vorige week schreef ik 1,5 uur. Dat was voordat ik wist dat er een lange, kronkelige maar ook prachtige bergpas op de route lag). Sophie heeft weer eens bewezen dat ze een heel gemakkelijk meisje is. Tijdens de autoritten heeft ze vooral liggen slapen en de rest van het weekend heeft ze ons doen smelten met glimlachjes en schattige geluidjes.
  2. Ceres ligt in een prachtige streek die vooral bekend staat vanwege de fruitteelt. Nog nooit heb ik zo veel fruitbomen bij elkaar gezien. Ook het huisje waar wij in zaten stond op een fruitboerderij. Hartmut en mijn vader  hebben  een heleboel geleerd over hoe je peren en appels teelt omdat ze met een boer mee over de farm gereden hebben terwijl hij wat klusjes moest doen en zij ondertussen alles konden vragen wat ze wilden weten. Eigenlijk moeten we over een paar weken weer terug gaan naar de streek. De eerste bomen kregen nu knoppen en stonden in bloei maar ik denk dat het over een paar weken een waar bloesemparadijs zal zijn. 
  3. Tijdens het weekend hebben we ons prima vermaakt, de dagen waren heerlijk zonnig en warm, de nachten verschrikkelijk koud. Gelukkig was er in het huisje een open haard waar ook gelijk een 'indoor braai' in zat. Dus we hebben tijdens een koude avond heerlijk binnen gebarbecued, onze magen en het huisje werden tegelijkertijd verwarmd. 
  4. Sophie is nu zes weken en dingen beginnen lekker hun gangetje te gaan. Ik weet wel dat dingen constant blijven veranderen en dat we altijd flexibel zullen moeten zijn maar ik denk dat ik wel kan zeggen dat we aan ons nieuwe leventje beginnen te wennen. Ik weet ondertussen perfect hoe ik Sophie's katoenen luiers moet wassen, hoef het licht niet aan te doen bij het voeden 's nachts en kan gewoon in bed blijven liggen, en heb weer genoeg energie om dingen op te pakken waarmee ik voor de bevalling gestopt ben.
  5. Ik ben vrijdag ook weer begonnen met sporten. (Hoera!) Logistiek is dat natuurlijk niet eenvoudig maar gelukkig is de sportschool om 5 uur al open. De dag ervoor had ik al gekolfd, zodat Hartmut een flesje kon geven als mevrouw honger zou hebben. Ik verwachtte dat er helemaal niemand anders zou zijn (wie gaat er nu om vijf uur sporten?!) maar tot mijn verbazing waren er al aardig wat mensen. Na een uurtje lekker sporten reed ik weer naar huis en kon Hartmut naar z'n werk. Het was heerlijk! Ik hoop dat ik genoeg discipline heb om een paar keer per week zo vroeg op te staan...
  6. Vandaag over een maand gaat Sophie voor de eerste keer vliegen! Haar oom gaat dan namelijk trouwen in Namibië en daar moeten wij, en zij, natuurlijk bij zijn. Ik vloog pas voor het eerst toen ik 18 was. Gek hoe anders haar leventje gaat zijn. Of we het nu willen of niet, ze zal opgroeien tot een internationaal meisje dat meerdere talen zal spreken en thuis zal zijn in verschillende culturen. Ik ben benieuwd hoe die multiculturele opvoeding zich gaat ontvouwen de komende jaren. 
  7. Mijn keukentafel ligt vol met vilt en stof. Tijdens de zwangerschap had ik niet zo veel voor 'de baby' gemaakt maar nu we weten dat Sophie een meisje is ben ik helemaal geïnspireerd om van alles te knutselen. Daar komt nog bij dat er op pinterest wel heel veel schattige ideeën te vinden zijn voor meisjes. Haarbandjes, schoentjes, jurkjes.... heerlijk!