7 quick takes...


  1. En toen was de tweede week met Sophie en de eerste week met mijn moeder al weer voorbij. Tenminste, als ik mijn kalender moet geloven.  Ik leef een beetje in een tijdloze wereld, van voeding naar voeding en luier naar luier. En tussendoor heel veel knuffels, kusjes en lieve momenten. 
  2. We kunnen niet geloven hoe zo'n 'goeie baby' Sophie is. Ze huilt alleen als het nodig is, geeft ons af en toe de rust die we nodig hebben, is gek op knuffelen en ontzettend nieuwsgierig. Als ze wakker is is ze heel helder en houdt ze haar hoofdje omhoog om lekker rond te kijken alsof ze nu al alles in zich op wil nemen.
  3. De foto hierboven heeft mijn moeder gisteren gemaakt. Gek hoe het leven kan veranderen. Ineens krijg ik sms'jes van vriendinnen of ik zin heb om samen met onze baby's kinderwagens een wandeling te maken. Het was heerlijk zonnig winterweer , een verademing na een paar dagen van kou en regen.
  4. Hoewel, die koude dagen overleven we ook wel met de open haard, kopjes thee en dekentjes op de bank. Een prima excuus om gewoon binnen te zitten en te genieten van Sophie. 
  5. Vorige week  belde mijn collega of ze even wat babykleertjes kon komen brengen. Ze heeft zelf drie maanden geleden een baby gekregen en haar lange dochter was de kleine maatjes al ontgroeit. Ze woont vlakbij en even later stond ze met de kinderwagen voor de poort. Die kinderwagen had ze nodig om alle babykleren in te vervoeren, haar dochter had geen plek en kwam mee in de draagzak. 
  6. Terwijl ik dit aan het schrijven ben is mijn moeder hard aan het werk. Toen mijn broers, zus en ik klein waren heeft ze voor ons allemaal een merklap geborduurd met geboortedatum, gewicht en andere belangrijke dingen rond onze komst. Nu hebben we samen een moderne merklap ontworpen voor Sophie, zodat we de traditie voort kunnen zetten. Ik kan niet wachten om het eindresultaat te zien!
  7. En dan natuurlijk nog even over het WK. Als Duits Nederlandertje is Sophie haast gedwongen (al was het alleen maar om ooms en opa's tevreden te stellen) om tijdens de Nederlandse en Duitse voetbalwedstrijden in de juiste kleuren te verschijnen. Tot nu toe was dat geen probleem maar als Duitsland en Nederland allebei nog een wedstrijd winnen staan ze tegenover elkaar in de finale. Ik weet niet of het goedkomt in de familie als Sophie beide teams gaat aanmoedigen ;-)