7 quick takes...

  1. Dinsdagmorgen, en dat heerlijke lange paasweekend is zomaar voorbijgevlogen. Nu een kort werkweekje en ook volgende week en de week erna zijn er heel wat verschillende nationale feestdagen en vrije dagen dus met al die gebroken weken gaat de tijd heel erg snel. Het hoogtepunt voor mij is natuurlijk Koningsdag aankomende zaterdag en ik kijk er al naar uit om dat in Kaapstad weer te vieren. Nu nog een oranje shirtje zoeken waar mijn dikke buik in past....
  2. Donderdagavond haalden we Hartmuts ouders van het vliegveld en gisteren zijn ze weer vertrokken. We hebben een heerlijke tijd gehad samen met heerlijke tripjes, veel en lekker eten en mooie bergwandelingen. Omdat we elkaar zo weinig zien is de tijd die we samen kunnen doorbrengen extra waardevol en we hebben er allemaal met volle teugen van genoten.
  3. Een van de leukste en minst ontdekte bergbeklimmingen in de buurt van Kaapstad is de spelonk-klim bij Kalkbay. Die hebben we zondagmiddag gedaan. Als je de ingang van de spelonk eenmaal gevonden hebt (wat niet zo gemakkelijk is aangezien hij maar een meter hoog is) en je besloten hebt dat je er voor gaat moet je de eerste paar meter van de steeds donkerder en smaller wordende spelonk op handen en voeten bedwingen. Na een hele smalle gang kom je in een soort grote aardedonkere  ruimte terecht waar verschillende gangen op uitkomen. Gelukkig was Hartmuts oriĆ«ntatievermogen in de spelonk een stuk beter als de mijne en wist hij goed de weg. Na een lange hoge gang met vleermuizen, een gedeelte waar water staat en waar je dus van rotsblok naar rotsblok moet springen om geen natte voeten te krijgen en een steile beklimming kom je aan de andere kant van de berg uit waar we stonden te knipperen met onze ogen in het felle daglicht.
  4. De bergwandelingen in meervoud uit de 2e take ging niet over mij maar over de anderen. Mijn buik zit steeds meer in de weg bij het klimmen en toen Hartmut en zijn ouders, onze Nederlandse gasten en nog een paar vrienden ’s ochtends vroeg (heel vroeg) opstonden om Devil’s Peak te beklimmen ben ik opgestaan en in de keuken aan het werk gegaan om een paasbrunch voor te bereiden voor als ze met hongerige magen terug zouden komen. Afgaande op de verhalen was de bergwandeling een groot succes, en afgaande van hoeveel er gegeten werd had het ook heel wat energie gekost.
  5. Het is overdag nog steeds lekker zomerweer, maar in de avonden wordt het koud en doen we de open haard aan om met kopjes thee en lekkere vesten weer op te warmen.  Hartmut was een beetje bezorgd over de naderende winter (en de bijbehorende regenstormen) aangezien we onze goten er tijdens de verbouwing afgehaald hadden omdat er asbest in zat. Met de hulp van zijn vader heeft hij er in het weekend weer nieuwe opgezet en nu mag de winter echt komen.
  6. Zaterdag heb ik ook nog een echo gehad. Zo bijzonder om al het trappelen wat ik voel te kunnen zien op het beeldscherm. De baby groeit goed, en het gewicht wordt geschat op 1800 gram. Perfect voor de zwangerschapsduur. Als de baby goed blijft groeien komt daar de komende tijd elke week 200 gram bij zodat onze baby over ongeveer 7 weken groot en sterk genoeg zal zijn om geboren te worden...
  7. Vandaag heb ik nog een dagje vrij, heerlijk. Even de blog schrijven met een kopje thee erbij terwijl de wasmachine z’n werk doet en terwijl ik steeds meer dingen verzin die ook nog wel even op mijn to do lijstje kunnen voor vandaag. De blog was er een van dus die kan ik nu wegstrepen. Nu snel alle andere dingen afwerken voor ik nog meer dingen verzin die ik ook wel op mijn lijstje kan zetten...