Hello third trimester :-)

Lief kleintje,

Deze week ben je al 27 weken aan het groeien en volgens onze wekelijkse zwangerschapsupdate mail ben je zo groot als een 'rubagata'. Ik wist niet wat dat was maar je vader heeft het opgezocht en het belangrijkste is dat een rubagata heel erg gezond is. Net zoals jij. Bij elke controle ben je groter en gezonder, en langzaam maar zeker begin je klaar te worden voor de wereld buiten mijn buik. Maar we hebben geen haast hoor. Groei jij nog maar drie maandjes door totdat je sterk genoeg bent. Waar de zwangerschap eerst nog oneindig lang leek te duren beginnen we ons nu steeds meer voor te bereiden op je komst. We hebben heel veel lieve vrienden om ons heen van wie we al heel wat babyspullen gekregen hebben en ook de postbode is druk geweest met het bezorgen van pakketjes voor jou uit Nederland. Je vader is heel hard aan het werk geweest om een mooie commode voor je te maken zodat we al die spulletjes kunnen opbergen. Volgende week komt je ledikantje uit Namibiƫ aan. Het is al heel oud en je vader, je oom en tante en heel wat andere familieleden hebben er al in geslapen. Het is wel duidelijk dat je door iedereen gewenst bent.

Deze week ben ik op een conferentie en iedereen wil alles over je weten. Met zo veel gynaecologen, kinderartsen en verloskundigen om je heen ben je zeker op een veilige plek. Ik kan ze gelukkig vertellen dat je een gezonde, actieve baby bent. Tijdens de conferentie gaat het vooral veel over zieke moeders en babies en mijn gedachten gaan dan vaak naar jou en mij en de reis die we samen aan het maken zijn. Mijn hart vult zich met dankbaarheid als ik denk aan hoe goed het tot nu toe gaat en ik hoop en bid dat wij samen gezond blijven. Nog 3 maanden, we kunnen niet wachten om je eindelijk echt te leren kennen!

Liefs van je moeder!