7 quick takes...


  1. Deze week gaat het dan echt beginnen, de aanbouw van een badkamer bij ons huis. Ik bereid me vast voor op heel wat zand en stof in ons huis en heel wat avondjes schilderen om daarna een mooi resultaat te krijgen. Afgelopen zaterdag zijn Hartmut en ik heel wat tegel,- kraan,- en badkamer zaken bij langs geweest om alles te kopen voor de inrichting van de badkamer en ik kan niet wachten om het allemaal bij elkaar te zien als alles eenmaal klaar is. Bijkomend voordeel is dat ik nu  een mening heb over de vorm van toilettenpotten (ik hoorde mezelf zeggen ‘Die pot is wel een beetje eleganter dan die andere’), de dikte van een groef tussen tegels en de diameter van een douchekop.
  2. Wat ook deze week op de agenda staat is een conferentie waarop ik moet presenteren. Van morgen tot vrijdag zal ik hele dagen doorbrengen tussen kinderartsen, gynaecologen en verloskundigen (veilige plek voor een zwangere vrouw) om te praten over moeder en kind zorg in Zuid Afrika. Leuk!
  3. Het onderzoek dat ik ga presenteren heb ik gedaan in het ziekenhuis waar ik zelf ook hoop te bevallen. Afgelopen woensdag hadden we daar onze eerste afspraak. Ik wordt tijdens de zwangerschap begeleidt door een verloskundige en zij zal ook mijn bevalling doen maar het ziekenhuis wil je een keer gezien hebben voor je er gaat bevallen. Alles was gelukkig goed, de baby groeit goed en ik ben kerngezond. We zijn dankbaar!!
  4. Het is nu nog zomer en daar moeten we van genieten. Daarom organiseerden Hartmut en ik gisteravond een braai bij ons thuis voor een aantal vrienden. Heerlijk in de tuin zitten en genieten van vers geroosterd vlees, lekkere salades en leuke gesprekken! Het is ook niet zo moeilijk om zoiets hier te organiseren. Zeg tegen je vrienden dat het een ‘bring ’n braai’ is en ze nemen zelf vlees en wat te drinken mee. Ik hoefde dus alleen wat salades te maken en alle ingrediënten voor een feestje waren aanwezig.
  5. Komend weekend gaan Hartmut en ik naar de Sound of Music. Ik ben nog nooit naar een musical geweest dus ik kijk er heel erg naar uit. Dit weekend hebben we ter voorbereiding de film gekeken. Hartmut had hem nog nooit eerder gezien en hij dacht dat hij vooral mee zou gaan om mij een plezier te doen. Gelukkig bleek het allemaal mee te vallen en waren de drie uren die de film duurde eigenlijk heel erg leuk!
  6. Hartmut heeft de afgelopen weken niet stil gezeten. Hij heeft een hele mooie ladekast/commode gemaakt voor de baby. Hij is heel erg mooi geworden en ik ben dan ook erg blij dat ik een handige man heb die alle bouw-ideeën die ik in mijn hoofd zie zonder moeite waar kan maken. Het volgende project is een kast voor in de nieuwe badkamer, foto’s volgen!
  7. Vorig weekend hadden we het straatfeestje waar ik eerder over schreef. Weken van tevoren hadden Hartmut en ik al uitnodigingen verspreid maar we hadden van niemand wat gehoord en we begonnen ons al zorgen te maken. De deuren bij langs gaan om mensen te vragen bleek meer effect te hebben en hoewel niemand ons iets had laten weten bleek er toch al aardig wat enthousiasme voor het feestje. Uiteindelijk bleek dat we ons voor niets zorgen gemaakt hadden. Het was een gezellig feestje en ik ben blij dat ik nu namen weet bij de gezichten die ik vaak zie.