On easy pompoms and stealing joy...


Een van mijn favoriete nuttige websites is pinterest, een soort online prikbord waar mensen alle mooie/goede/slimme dingen op kunnen prikken die ze online vinden, en daar kan jij dan weer doorheen bladeren om zelf ook geïnspireerd te raken.  (dat het stiekem ook heel verslavend kan zijn vermeld ik er natuurlijk niet bij) Ik heb er al heel wat tips en ideeën vandaan gehaald voor het koken en bakken van heerlijk eten, het inrichten van een huis en het maken van goede foto’s. Het enige probleem dat ik heb met de pins is dat ze vaak een heel vertekend beeld geven van wat mogelijk is. Het is allemaal net iets te perfect. De knutsels zijn altijd tot in detail afgewerkt, de huizen mooi opgeruimd en groot, en de klerencombinaties te mooi om praktisch te zijn. Vaak zakt de moed me dus al in de schoenen voor ik überhaupt het idee waarvoor ik inspiratie zocht heb uitgevoerd, zo mooi als ‘de anderen’ het kunnen maken kan ik het toch niet.

Maar zoals Theodore Roosevelt al zei:' Comparison is the thief of joy' (vergelijking is de dief van ons geluk) en als ik altijd kijk naar wat anderen hebben/kunnen kan ik nooit meer zelf iets maken zonder er tevreden over te zijn. Of, het project moet gewoon verrassend eenvoudig en snel te maken zijn, zodat het altijd lukt. Daarom deze week een echt gemakkelijk project wat haast niet kan mislukken. Het is snel te maken en leuk als decoratie, voor feestjes of op cadeautjes.

Je hebt nodig.
  • Dun papier, vliegerpapier of crepe papier werkt perfect. De bruine bol op de foto is gemaakt van papier dat in een schoenendoos zat toen ik schoenen kocht.
  • Stevig draad
Nog een paar tips:
  • Je kan de stroken natuurlijk groter of kleiner knippen voor ballen met verschillende afmetingen
  • Als je het touwtje om het papier bindt moet je dit niet te strak doen, anders kun je de verschillende lagen niet scheur-vrij uit elkaar trekken.







 Ps: Als ik echt denk dat ik de meest onhandige vrouw van het hele universum ben ben ik altijd blij met websites als deze en dezewaar mensen met genoeg zelfspot hun mislukte projecten laten zien naast de foto van hoe het eigenlijk bedoeld was. Zodat we ons allemaal weer een beetje beter kunnen voelen want zo slecht hadden we het er ook weer niet vanaf gebracht.