7 quick takes....

  1. Ons hoofd wil nog graag een beetje in vakantiesfeer zijn (en de temperaturen helpen ook niet echt om hard te willen werken, deze week kan het wel 38 graden worden) ,maar mijn agenda die zich langzaamaan vult maakt duidelijk dat het jaar weer begonnen is, deze week zijn zelfs de meeste avonden al volgeboekt. Gelukkig ook met hele leuke dingen. Mijn schoonvader is deze week voor zijn werk in Kaapstad en hoewel we elkaar niet erg veel zullen zien kijken we uit naar morgen, als we met hem naar het openlucht-theater gaan bij ons in de wijk om Shakespeares ‘Richard III’ te bekijken, leuk!
  2. Gistermiddag hebben we genoten van het goede dat Kaapstad te bieden heeft door Lions Head te beklimmen. Het is een heerlijke tocht, een beetje uitdagend en vaak heb je handen en voeten nodig maar binnen twee uur hadden we de 669 meter hoge top bereikt en stonden we weer naast onze auto. Omdat je rond de berg cirkelt terwijl je omhoog en naar beneden gaat heb je prachtige uitzichten over de stad, de oceaan en de tafelberg.
  3. Dit weekend had ik ook een babyshower voor een collega, normaal gezien vind ik deze feestjes waar het vooral om kinderachtige spelletjes en het geven van grote cadeaus lijkt te gaan verschrikkelijk maar deze was eigenlijk best leuk. Misschien komt het doordat ik nu ook zelf zwanger ben maar ik vermoed dat het vooral was omdat deze veel meer om lekker eten en gezellig samenzijn draaide dan om rompertjes, babydekentjes en een heleboel onnodige baby-prullaria.
  4. En dat er een heleboel onnodige baby-prullaria is waar je een heleboel geld aan kan besteden hebben we dit weekend wel gemerkt. We zijn naar verschillende babywinkels geweest om te kijken voor babyspullen en hebben hard gelachen om de dingen die je nodig lijkt te hebben. Ten eerste staat onze bankrekening niet toe dat we al die spullen kopen en ten tweede zijn Hartmut en ik gelukkig nuchter genoeg om te beseffend at we echt niet een volautomatische schommelligstoel met digitaal scherm om een keuze te kunnen maken uit de verschillende schommelopties (autoritje, woeste golven, rond in de wind etc). Wat nu wel echt noodzakelijk is blijft nog altijd de vraag dus tips zijn welkom.
  5. Ik schreef een tijdje geleden dat ik blij ben dat Hartmut zijn tijd in Langebaan bijna voorbij is zodat we weer meer tijd samen hebben. Dat was voordat we wisten dat hij binnenkort voor  twee weken naar de Oostkaap zal vliegen om daar een collega te vervangen op een andere windfarm. Ik ben ook wel vaak voor twee weken weg geweest maar als je zelf weg gaat lijkt het gemakkelijker dan als de ander weg gaat. Nouja, dan heb ik weer lekker veel tijd om met vriendinnen af te spreken en om te kijken of ik mezelf ook kan vermaken in Kaapstad.
  6. Ik weet dat ik er jonger uit zie dan ik eigenlijk ben, maar zelfs als ik er uit zie als een 16 jarige was een gesprekje dat ik vorige week had onbegrijpelijk. Terwijl ik me aan het omkleden was in de sportschool komt er een vrouw naar me toe: ‘Ik zie dat je zwanger bent, echt knap dat je het houdt’. Ik: ‘ Euhm, hoezo?’ Vrouw:’Nouja, de meeste meisjes van jouw leeftijd zien zo’n grote uitdaging niet zitten dus ik heb echt respect voor je, het zal vast niet gemakkelijk zijn als je nog niet zo stabiel bent’. Ik: ‘ Mevrouw, ik ben 26, huiseigenaar en gelukkig getrouwd. Natuurlijk zal de komst van een baby uitdagingen met zich meebrengen maar ik denk niet dat we nog meer stabiliteit zouden moeten creĆ«ren voor een kindje welkom zou kunnen zijn’.... Mevrouw begon te blozen en liep weg terwijl ze me zei dat ik er toch echt heel jong uit zie.  Dit gesprekje maakte me boos, het gemak waarmee gesuggereerd werd dat ik een abortus had kunnen doen maakte me verdrietig. Zelfs als ik inderdaad 16 en instabiel was geweest heeft een vreemde (een bekende trouwens ook niet) het recht om zulke verwarrende ‘complimentjes’ te geven.
  7. Als laatste nog een leuk berichtje voor deze week. Morgen ben ik 20 weken zwanger, een normale zwangerschap duurt gemiddeld 40 weken dus we zijn halverwege. Zaterdag hebben we weer een echo om te kijken of alles goed is, spannend!