7 quick takes...

Het is maandagmorgen, ik zit aan mijn ontbijtje met een kop thee en een kom havermout, dat was het enigste ontbijt-achtige eten dat in huis was. We zijn gisteren terug gekomen van een heerlijke reis naar Namibie en ik heb uiteraard nog geen tijd gehad om boodschappen te doen. Ik zou graag willen dat ik kon schrijven dat ik helemaal opgeladen en vol energie aan de start van dit nieuwe jaar sta. Ik denk dat ik best wel opgeladen ben, en dat ik ook echt enorm uitkijk naar alles wat dit nieuwe jaar zal brengen, maar op dit moment heb ik vooral een heel zwaar wegend ‘ik zou best nog langer vakantie willen hebben, of in ieder geval nog wat langer willen slapen’ gevoel.
Maar om het nieuwe jaar weer goed te beginnen een blog met 7 hoogtepunten van mijn vakantie.

  1. De reis naar Namibie. Hartmuts zus, haar twee vriendinnen, Hartmut en ik en al onze bagage werd in onze polo gepropt en tegen ieders verwachting in hadden we nog genoeg ruimte om adem te halen en om aardig tegen elkaar te zijn, 16 uur lang! Bijkomend voordeel is dat we zelfverklaard kampioenen ‘ik-ga-op-reis-en-neem-mee’ zijn geworden.
  2. Zien hoe blij andere mensen worden van een babybuik.
  3. De verloving van Martin en Ronni, Hartmuts broer en zijn vriendin. Op oudejaarsavond waren de twee families samen en terwijl we genoten van een zonsondergang bovenop een mooie heuvel vertelde Martin ons  hun goede nieuws.  Ik ben zo blij voor ze!
  4. Heel veel tijd met de familie.
  5.  Zonsondergang bovenop het ‘Bloed Koppie’. Deze berg heet zo omdat hij s’avonds bij de ondergaande zon prachtig rood kleurt. De berg is op zich niet zo heel erg hoog maar de klim was nogal een uitdaging vanwege de stijlheid en rotsplaten die zomaar ineens los konden schieten. Bij elke stap dus opletten of het stuk rots wel echt zo stabiel was als het er uit zag. Eenmaal boven aangekomen werden we getrakteerd op een van de mooiste zonsondergangen die ik ooit gezien had.
  6. Kamperen bij de ‘Bloed Koppie’ staat ook erg hoog in mijn top zeven. Het was wild kamperen zonder douche en toilletten maar hun afwezigheid werd ruimschoots goedgemaakt door de prachtige sterrenhemel zonder lichtvervuiling, de afwezigheid van andere kampeerders en een heerlijk kampvuur.
  7. Een game-drive bj Erindi, een wildboerderij. Hoewel ik al veel vaker dergelijke rondritten gedaan heb is het toch elke keer weer spannend. Gaan we dieren zien? Zullen ze dichtbij zijn? We werden beloond met leeuwen, olifanten, krokodillen, nijlpaarden en een heleboel verschillende antilopen. Daar kwam nog bij dat de eerste regen vroeg kwam dit jaar, na een lange droogte, waardoor alle velden vol stonden met bloemen. Extra mooi!