Leaving for Madagascar...

Toen ik drie weken geleden in Kaapstad landde zei ik tegen iedereen dat ik deze keer echt lang thuis zou zijn. Maar nu zijn we drie weken verder en staat mijn koffer al weer klaar om morgenvroeg met mij naar het vliegveld te gaan. (spreekwoordelijk dan, hij is nog leeg. Een koffer inpakken is een klusje dat ik het liefst uitstel tot 5 minuten voor ik naar het vliegveld vertrek) Om 6 uur ’s ochtends vlieg ik richting Johannesburg waarvandaan we naar Antananarivo vertrekken. Op de heenweg zullen we helaas weinig van deze fascinerende stad zien omdat we gelijk  doorvliegen naar Mahajanga. Daar zullen we tot volgende week zaterdag zijn om met een negenkoppig team het Lutherse ziekenhuis ‘Antanimalandy’ en de omliggende wijken te gaan werken. We zullen ons richten op gezondheidsonderwijs aan zowel de mensen die in het ziekenhuis werken als de patiĆ«nten. Ik kijk er ontzettend naar uit om weer naar Madagaskar te gaan, een fantastisch land met een exotische schoonheid, inspirerende mensen en een unieke cultuur. Ik kijk er ook naar uit om met God als onze leider te gaan. Wij maken plannen voor wat we willen gaan doen, maar de afgelopen twee reizen hebben bewezen dat Zijn plannen veel beter zijn. En dat maakt het spannend en opwindend tegelijk. Ik neem mijn camera mee en hoop ook te kunnen bloggen zodat jullie een beetje mee kunnen reizen