7 quick takes...

7 superquick takes deze week omdat ik veel te veel te doen heb om lang te schrijven.
  1. We genieten enorm met mijn ouders, we hebben al heel veel leuke dingen gedaan en er staan nog veel meer leuke dingen op het programma. Als ze over 5 weken hier weg vliegen kunnen ze gemakkelijk een toeristenboekje over deze streek schrijven, zo veel zullen ze gedaan en gezien hebben.
  2. Zaterdag hebben mamma en ik gedaan wat ik het liefste doe op een zaterdag. ’s Ochtends hebben we twee marktjes bezocht en ’s middags hebben we de hele middag in de keuken gestaan om te koken en bakken voor mijn verjaardagsfeestje.
  3. Mijn verjaardag vierden we  ’s avonds. De kamer was versierd met rood wit blauw en oranje, er kwam Nederlandse muziek uit de boxen en de gasten was verzocht  oranje aan te trekken. Al het eten was rood wit blauw oranje of anderszins Nederlands . Vooral het koekhappen, de zelfgemaakte stroopwafels, de Brabantse worstenbroodjes en de bitterballen waren een groot succes.
  4. Helaas was ik veel te druk met lekkere dingen eten en leuke dingen doen om foto’s te maken op het feestje. De foto hierboven is een van de weinige foto’s die ik vlak voor het feestje begon gemaakt heb, het moge duidelijk zijn dat ik een trotse Nederlander ben.
  5. Gisteren hebben we bij Mercy en Chizo en hun twee dochtertjes gegeten (demeisjes op de foto vorige week). We hebben heerlijk Zambiaans gegeten. Iedereen was te spreken over de maispap, de kool en de kip. De kapenta waren de meningen over verdeeld. Duidelijk was in ieder geval dat het me niet in dank zou worden afgenomen als ik het voor het avondeten zou maken. Kapenta zijn namelijk kleine gedroogde visjes die je in hun geheel, van kop tot staart, inclusief ogen, opeet. Hmmm
  6. Vanaf vandaag heb ik een nieuwe collega. Ik kijk er erg naar uit om met haar samen te werken aangezien ik voor lange tijd de enige op ons kantoor was die voor mijn bedrijf werkte.
  7. En de laatste moet natuurlijk over het weer gaan. Pappa en Mamma hebben tot nu toe geluk, het kan in de Kaapse winter enorm tekeer gaan maar zoals het nu lijkt gaat het deze week heerlijk worden, met woensdag en donderdag zelfs temperaturen rond de 23 graden!