Look around in our cottage...

Een nieuwe camera en een opgeruimd huis (nee, het is niet altijd zo netjes als op de foto) nodigen uit tot het maken van foto's. Mag ik trouwens even opscheppen over mijn man? Op de bovenstaande foto heeft hij alle meubels (behalve de bank) zelf gemaakt. Van de  boekenkast had ik al wel wat laten zien maar nu is hij helemaal klaar. De koffietafel schreef ik al eerder over. Ik wilde hem wit verven maar Hartmut zag hem liever onbehandeld. Ik ben blij dat hij gelijk gekregen heeft. Hij is trouwens gemaakt van een oude kabelspoel die Hartmut van zijn werk meegenomen heeft. De lamp heeft Hartmut ook gemaakt. We hadden in de winkel een hele mooie, maar veel te dure, hanglamp voor boven de eettafel gezien. Hartmut heeft hem met veel succes nagemaakt en omdat hij toch bezig was heeft hij er ook een voor de zitkamer gemaakt in dezelfde stijl.

 In onze oude flat hadden we veel te weinig ruimte om al onze boeken een goed plekje te kunnen geven. Ze lagen twee rijen dik op wankele plankjes of zelfs (hoe erg) gewoon in een doos. In deze boekenkast is genoeg plaats om alles netjes, op volgorde en thema op te bergen. De bibliothecaresse in mij wordt langzaam wakker! De ladder is mijn grote favoriet. Ik sta of zit er geregeld op terwijl ik weer eens een boek doorblader dat ik opnieuw wil lezen of omdat de afbeeldingen zo mooi zijn.

Dan neem ik jullie ook nog graag even mee naar de logeerkamer. Het bed is weer een recycle project, gemaakt van oude pallets. We zijn nog op zoek naar een mooi bureautje (zodat wij het ook als werkkamer kunnen gebruiken) en een klerenkast (zodat jij je kleren fatsoenlijk kan opbergen als je komt logeren). Laat je weten wanneer je komt?



Als afsluiter een quote die ik gisteren op onze krijtmuur schreef. 'Soms zijn de dromen die uitkomen dromen waarvan je niet eens wist dat je ze had.' Ik droomde nooit over het hebben van een eigen huis, maar nu we het hebben blijkt dat ik het maken van een 'thuis' ontzettend leuk vind. Ik had nooit wilde dromen over het wonen in Kaapstad, maar vind het helemaal niet erg dat het leven gelopen is zoals het is, Kaapstad blijkt een geweldige stad om te wonen. Ik droomde niet echt van trouwen, maar ben ondertussen veel blijer met mijn man dan ik me ooit had kunnen voorstellen. Al was het alleen maar om het feit dat hij zo handig is. Het blijkt dat mijn hemelse Vader veel beter dan ik weet welke dromen uit moeten komen, en welke dromen ik eigenlijk had moeten dromen...