7 quick takes from Holland!


Aiaiai, ik ben veel te druk geweest met genieten van Nederland om nog een blog te schrijven. Ik zal in de volgende 7 takes de afgelopen 7 dagen maar eens bij langs gaan.
  1. Dinsdag kwam ik ’s ochtends na een lange vlucht aan op schiphol waar Astrid mij op stond te wachten met een grote glimlach en een bos oranje rozen. Het weerzien met haar en met Nederland was fantastisch. Als klap op de vuurpijl kwamen mijn ouders ’s avonds als verassing ook nog naar Amsterdam, een heerlijke dag met zo veel mooie en leuke ontmoetingen!
  2. Woensdag heb ik me schandalig toeristisch gedragen. Ik ging Amsterdam in om wat dingen te kopen die ik nodig had en heb geloof ik elk grachtenhuisje en bruggetje op de foto gezet. Zo lekker Nederlands, zo genieten! ’s Avonds gingen Astrid en ik naar Hester, mijn zus, om haar weer te zien en haar vriend voor het eerst te ontmoeten! Gemiste afslagen vanwege eindeloos gekwetter van Astrid en mij in de auto kon de pret niet drukken en de avond was erg leuk!
  3. Donderdag ben ik al weer een echte toerist geweest en zijn Astrid en ik naar het verbouwde Rijksmuseum gegaan waar we hebben genoten van het schitterende gebouw, de schilderijen van de Hollandse oude meesters en het herleven van oude tijden. Astrid was altijd al mijn museummaatje maar nu was het al een aantal jaar geleden dat we samen een museum bezochten.
  4. Vrijdag begon de conferentie. Gelukkig was ik niet alleen. Philip, een vriend uit mijn studententijd in BelgiĆ« kwam ook en we hebben samen heel veel interessante toespraken gehoord over moeder en kind zorg. De saaie toespraken konden we mooi gebruiken om helemaal bij te kletsen. ’s Avonds zijn we samen met een paar collega’s van Astrid Amsterdam in geweest. Het was maar goed dat we allemaal in de gezondheidszorg werken want af en toe had je een sterke maag nodig om de verhalen die verteld werden te kunnen verwerken.
  5. Zaterdag was de laatste dag van de conferentie en Philip reisde weer terug naar Belgie. Dit kon hij natuurlijk niet doen zonder eerst een kilo kaas en een paar pakken Hollandse vla te kopen. Ik lachte hem uit maar weet al wel dat ik voor mijn vertrek ook naar de supermarkt ga om een mandje vol Nederlandse producten te kopen!
  6. Zondag was wel het hoogtepunt van mijn tripje naar Nederland! Mijn zus en broers, vriendinnetjes en vriend kwamen allemaal naar Hattem om als familie de zondag te vieren. Het was bijna anderhalf jaar geleden dat we voor het laatst samen waren. Het was heerlijk om bij elkaar te zijn, elkaar te plagen, spelletjes te spelen, samen rond de lange eettafel te zitten en gewoon te genieten. Dat mijn familie fantastisch is heb ik gisteren wel weer gemerkt!