Over dunne laagjes stof en vergeten camera's...

Het plan was om vandaag wat leuke foto's van ons nieuwe huis en het werk dat we er doen op de blog te zetten. Ik heb gisteren, naast al het schuren en verven dan ook heel ijverig gefotografeerd. Nu vraag je je natuurlijk af hoe het komt dat jullie het moeten doen met een slechte foto van verfblikken in een kofferbak. 

Van het opknappen van een huis leer je enorm veel in een hele korte tijd. Voor gisteren had ik nog nooit een haakse slijper vast gehad maar nadat ik van Hartmut een spoedcursus hoekjes en randjes schuren kreeg werd ik plotseling een  professionele slijper. Hetzelfde gold voor Hartmut en zijn enorme bandschuurmachine. Binnen een dag hadden we onze grenenhouten vloer ontdaan van alle oude lak resten,  en waren alle oppervlakken bedekt met een flinke laag stof en zaagsel. Ijverig als we waren hebben we gelijk alles schoongemaakt en zijn we begonnen met verven. Dat ging gelukkig een stuk sneller dan het schuren. Ik vind verven een van de leukste klusjes, je ziet namelijk gelijk resultaat. In al dat harde werken was ik vergeten dat mijn camera nog op het aanrecht lag en dat ik daar niet meer bij zou kunnen totdat de verf droog zou zijn.....