Koken met een pollepel een pan vs een spiksplinternieuwe keukenmachine

Deze week heb ik weer een bijdrage gedaan voor de blog van Common Good. Net als vorig jaar  hebben we volgende week de 'live under the line challenge'. Een challenge waarbij we uitgedaagd worden om  drie dagen lang slechts een euro per dag aan eten uit te geven om ons beter te kunnen identificeren met de mensen die het een stuk minder hebben. Ik ben benieuwd hoe het dit jaar gaat. Vorig jaar maakte ik er haast een sport van om lekker eten met weinig geld te maken. Acheraf zei Hartmut dat hij niet veel van de uitdaging gemerkt had. In de blog voor Common Good schreef ik dus dat ik het dit jaar anders wil doen, dat we echt het eten gaan eten dat de arme bevolkingsgroepen ook eten. Ik schreef ook dat mijn uitgebreide keuken met veel kookgerei de uitdaging een stuk gemakkelijker maakte en dat ik dit jaar de ervaring echter wilde maken door alleen een mes, een pan en een lepel te gebruiken tijdens de uitdaging. Daar heb ik nu een beetje spijt van, dat schreef ik namelijk voor ik mijn verjaardagscadeau uitpakte. Een heuse keukenmachine die mij vanaf nu gaat helpen bij het bakken en koken van brood, taarten, koekjes en allerlei andere lekkernijen.  Dus... van Maandag tot Woensdag zal ik koken met een pollepel, een mes en een pan maar ondertussen mijn fantasie loslaten op alle mogelijke nieuwe bakideeen.  Zodat na de uitdaging... oeioeioei, ik hoop dat we veel bezoek gaan krijgen want alleen kunnen we nooit alle koekjes en taartjes eten die ik ga maken!