7 quick takes...


  1. Het slaapfeestje was een enorm succes en de meiden hebben genoten. 16 tienermeiden uit de sloppenwijk, 20 matrassen geleend van een kost school, 7 liter warme chocolademelk, 30 minuten ochtendgymnastiek, stapels afwas... maar vooral  oneindig veel gegiechel en geklets.
  2. Gisteren belden mijn ouders. Nu doen ze dat wel vaker maar het is toch altijd weer een klein feestje. Heerlijk om, opgekruld onder een dekentje in de luie stoel te luisteren naar de vertrouwde verhalen van thuis. 
  3. Dit weekend ben ik met Hartmut meegeweest naar een van de projecten waar hij werkt om te kijken wat hij nu eigenlijk doet. Hij is electrisch ingenieur en ontwerpt en managed reticulatie projecten (geen zorgen, ik wist ook niet wat dat was voor hij het deed. Het heeft te maken met het herstructureren van netwerken. In dit geval het ondergronds aanleggen van elektriciteitskabels die eerst boven de grond aan palen hingen) Het zag er nogal ingewikkeld uit en ik ben trots op mijn slimme man!
  4. Over iets meer dan een week vliegen we naar Madagscar! Ik kan niet wachten...! Er moet nog veel gebeuren maar dat zal allemaal wel goed komen.
  5. Ik had dit weekend een vrijgezellenfeestje en heb weer ondervonden dat er altijd nieuwe dingen te ontdekken vallen in een andere cultuur. In de uitnodiging stonden de maten van de aanstaande bruid, ik wist niet zo goed wat ik daar mee moest. Bleek dat het de gewoonte is om luxueuze slipjes en bh's te geven.... Dat had ik in Nedelrand nog niet meegemaakt.
  6. Deze week hebben zullen we voor de laatste keer onze hele groep bij elkaar hebben voor de bijbelstudie. We zijn in Februari begonnen met 4 mensen en hebben nu elke week bijna 20 mensen. Een beetje te veel dus. We gaan opsplitsen in twee groepen om weer plek te maken voor nieuwe mensen. Jammer, maar ook een zegen!
  7. Voor het afscheid van mijn baas heb ik deze week een 'zoete aardappel, 5 kruiden poeder, chocolade taart' gemaakt. (zie foto) Klinkt gek, maar was ontzettend lekker. Dat vind ik een van de leukste dingen van koken. Het bij elkaar goeien van onverwachte combinaties van ingredienten om dan te ontdekken dat ze samen heel lekker smaken.