7 quick takes...

  1. Hartmut heeft zijn rijbewijs gehaald… Ik ben zo trots op hem! Hij krijgt zijn motor deze week, een helm is al wel gehaald. Nu vind ik het toch ook wel een beetje spannend want zo vriendelijk is het Kaapstadse verkeer niet.
  2. Aan het einde van dit jaar wil Hartmut ook zijn ‘echte’ motorrijbewijs halen. Dan moet er voor mij ook een helm gekocht worden want dan mag ik mee achterop.
  3. Het verzamelen van data in het ziekenhuis gaat erg goed. Ik ben ondertussen dikke vriendjes met de man die het archief beheert wat erg handig is. Hij is een vrolijke man die de hele dag radio tygerberg, een lokale christelijke radiozender aanheeft, en met alle liedjes uit volle borst meezingt. ♫ ‘Laat die son in jou hart’♪
  4. Gisteren hebben we met vrienden in een park ijs gemaakt, Hartmut had na zijn bezoek aan de VS vorig jaar een ouderwetse ijsmaker meegenomen. De espresso-amarula-chocochip ijsjes vielen erg in de smaak.
  5. Zaterdagmiddag hebben Hartmut en ik geprobeerd een telefoon abonnement te krijgen, niet zo gemakkelijk en nogal frustrerend. We horen deze week of het gelukt is, als we het niet krijgen heeft dat alles te maken met het feit dat we nog nooit schulden gemaakt hebben en altijd goed op ons geld gepast hebben. Zuid Afrika is af en toe een gek land. Maar daarover later meer.
  6. Hollandse appeltaart valt erg in de smaak bij Zuid Afrikanen. Ik had voor de kerkpicknick gisteren een mini versie van dit typisch Nederlandse gebak gemaakt en ze waren in een mum van tijd verdwenen.
  7. Hartmut en ik zijn leiders geworden van een bijbelstudiegroep. Woensdag hadden we de eerste avond samen. Het was erg goed en gezellig, ik zie uit naar wat het jaar brengen zal.