7 quick takes

Genieten van een babyccino.


  1. Zo, wij zitten er weer klaar voor. Een nieuwe week! Een hele leuke week want hij is maar 'normaal' tot en met Woensdag. Donderdagmorgen vertrekken we met het vliegtuig naar Namibie om pas 10 dagen later weer terug te komen. Heerlijk genieten van tijd met de familie, de farm, de uitgestrekte natuur en het samen zijn. Sophie kijkt vooral uit naar elke avond braaien en het zitten op haar eigen stoeltje, dat ze zich nog kan herinneren van de vorige keer. Ook het vliegen, en voor het eerst een eigen stoel hebben in het vliegtuig, is erg leuk. Doris kijkt nergens naar uit. De vorige keer dat we in Namibie waren was ze een paar maanden oud en de laatste keer dat ze vloog was een maand daarna. Maar gelukkig kan je ook zonder voorpret erg genieten!
  2. Maar voor het allemaal zo ver is moet ik vandaag eerst de gewone 'Maandagse dingen' doen. De was zit in de machine, er moet gepoetst worden en we gaan zometeen op een avontuur voor mijn werk. verder is mijn lijstje van dingen die ik af wil hebben voor we weg gaan ook onwaarschijnlijk lang dus ik verwacht niet al te veel te slapen de komende dagen. Bijslapen kan in Namibie wel.
  3. Het is een verwarrende week geweest in Zuid Afrika. Voor degenen die het nieuws volgen; het was veiliger en rustiger dan het er uit zag. Als je met oogkleppen op wilde genieten van 'the rainbownation' kon dat best want de protesten waren prima te ontwijken. Maar wij wilden de protesten niet ontwijken want wij willen onze stem laten horen voor een beter Zuid Afrika. Maar dat is lastiger dan het klinkt. Wat is een beter Zuid Afrika? En wat is mijn aandeel daarin? Ben ik bereid de prijs te betalen? Waarom protesteer ik nu, nu het mijn eigen situatie aangaat en waar was ik bij eerder protesten? Vrijdag waren er grootschalige protesten in alle grote steden en ook op het platteland. De meiden en ik deden mee met een kilometers lange mensenketting om op een vreedzame manier duidelijk te maken dat we de president en zijn gedrag helemaal zat zijn. De ketting liep door onze wijk, op nog geen 100 meter van onze voordeur en het was prachtig om te zien hoe uit alle richtingen mensen van evenzoveel verschillende kleuren en afkomsten kwamen, om samen, hand in hand, een figuurlijke vuist te ballen tegen het huidige regime. De toekomst is spannend, onzeker, de economie zal achteruit gaan, maar tegelijkertijd is het ook een opwindende tijd om deel uit te maken van deze samenleving. 'The wind of change' is voelbaar, al is het nog onduidelijk wat voor verandering hij zal gaan brengen, 
  4. Ik had een interview met de leuke website Minime.nl. Als je deze link volgt (www.minime.nl/cool-mom-anneke-jagau) kun je het artikel lezen. 
  5. Terwijl ik dit schrijf begint het te regenen! Fantastisch! Niet voor mij was, maar dat vind ik op dit moment even niet zo belangrijk. We hebben de regen zo hard nodig! 
  6. Donderdag ben ik samen met Sophie naar het theater geweest, Doris bleef bij een oppas. Sophie was helemaa gelukkig toen ze doo had dat we echt alleen met z'n tweetjes zouden zijn. 'We gaan echt gezellig genieten samen he, mamma?' Zo leuk! We gingen naar een theatervoorstelling van 'Peter Rabbit' en Sophie heeft de hele voorstelling met open mond zitten kijken, Ze vond het fantastisch (ik stiekem ook).
  7. Ik ga even inpakken. We gaan zo op 'safari' met adventureclubs. Op een wijnboerderij hier niet zo ver vandaan hebben ze een heleboel safari dieren en met een safariauto gaan we die opsporen en bekijken om te leren over hoe ze allemaal leven. Ik ben benieuwd!
Sophieklimt tegenwoordig in bomen. IEEEEEK!

Als iedereen handstanden gaat oefenen moet je natuurlijk meedoen!

Ze zijn zo schattig samen! (meestal dan he?!)

Mevrouw Kwebbeleend is klaar voor de 'Peter Rabbit' voorstelling.

Een braai met vrienden bij ons in de tuin.