7 quick takes..

iemand is dol op verven.

  1. Het is Maandagavond, bijna elf uur en ik had al de hele tijd het gevoel dat ik iets aan het vergeten was tot ik me net ineens bedacht dat ik nog helemaal geen blog geschreven had. helemaal vergeten! Dus nu even een heel snelle, voor de trouwe fans. De komende twee weken zal ik trouwens sowieso niet bloggen omdat we op vakantie zijn (hoera hoera hoera!). Geen schermpjes, geen werk, geen dagelijkse beslommeringen maar heel veel tijd voor elkaar, of juist even lekker alleen met een goed boek of gewoon even helemaal niets. Ik kan niet wachten!
  2. In tegenstelling tot mijn schoonmoeder (hoi Elke!) waarmee we op vakantie gaan ben ik nog niet zo heel erg georganiseerd en moet ik geloof ik snel beginnen met het maken van lijstjes van wat we nodig hebben enzo zodat ik kan gaan inpakken. Elke is  al maanden klaar met haar maaltijdplan, heeft de helft van de maaltijden al gekookt en ingevroren zodat we op dagen dat we reizen niet bij aankomst nog een hele maaltijd in elkaar hoeven te zetten en weet precies wat ze mee moet nemen. gelukkig kunnen we profiteren van elkaars kwaliteiten, ik zal wel mooie foto's maken van liefdevol klaargemaakte maaltijden, want dat is natuurlijk ook heel belangrijk. Maar ik ben dankbaar dat we samen met mijn schoonouders gaan, het zalheel gezellig zijn, maar ik heb ook nog nooit eerder zo lang gekampeerd dus het zal fijn zijn dat er ervaringsdeskundigen mee zijn.
  3. Hartmut moet alleen morgen en woensdagochtend nog werken en dan is hij bijna 3 weken vrij. Sophie kan niet wachten, ze vraagt elke dag of hij nu echt moet werken en wil hem altijd rond een uur of 11 bellen om te vragen of hij al bijna weer thuiskomt omdat zehet veel leuker vindt als hij er is (Jij bent niet mijn allerbeste vriend mamma want pappa is de liefste.)
  4. We hebben een leuk en sociaal weekend gehad. Lunch met vrienden die in Duitsland wonen en de kerstdagen thuis in Zuidelijk Afrika doorbrengen, het jaarlijkse kerstconcert in Kirstenbosch (mijn jaarlijkse kersthoogtepunt), een bezoek aan een leuke tentoonstelling en gewoon lekker klungelen rond het huis. Fijn!
  5. Sophie heeft een CD die we in de auto vaak luisteren. Het  is een luisterboek over een Sophie en na het luisteren kwam Sophie naar me toe: 'Mamma, ben ik een nep-Sophie of een echte? En de Sophie die we op de radio horen, is die echt of nep? Wanneer is een Sophie echt? En kan een nep-Sophie ook spelen met een echte Sophie?' Heerlijke vragen, maar weet jij het antwoord?
  6. Doris praat ook de hele dag, en als je naar haar kijkt is het wel duidelijk dat ze een heleboel bedoeld met wat ze zegt. Steeds vaker komen er ook woorden en klanken uit die we herkennen en dat scheelt een hoop frustratie en zorgt er voor dat we een reuzetrots meisje hebben. Ik bedoel, hoe leuk is het als je tot gisteren gefrustreerd moest schreeuwen en wijzen en dat je nu gewoon 'nana' zegt enje moeder snapt dat je een 'banana' wil. 
  7. Pfff... ik ben tot 7 takes gekomen en val nu bijna om van de slaap.  tijd om af te sluiten en lekker naar bed te gaan. Tot in het nieuwe jaar!
Doris heeft een hele lieve pop in het bedje dat ze voor haar verjaardag kreeg.

Het bedje is ook een heerlijk leeshoekje


In de vader-vliegtuig-race hadden Sophie en Hartmut gewonnen. Volgens Sophie. Volgens mij niet...

Kerst op het zuidelijk halfrond.

Een van mijn hoogtepunten deze week? Een boottocht waar dolfijnen met ons meezwommen.

Zo is boodschappen doen best gezellig.