7 quick takes...




  1. Is het echt al een week geleden dat ik een blog schreef? Volgens mij speelt de tijd een spelletje met me. Of ik heb het gewoon heel druk gehad, waardoor ik niet door had dat de dagen voorbij gingen en een week voorbij vloog voor ik het door had. Dat kan ook. Want ik heb het erg druk gehad, met Sophie, voor m'n werk en voor een nieuw project waar ik bij betrokken ben.
  2. Op mijn werk ben ik druk bezig met het schrijven van een paar wetenschappelijke artikelen. Op zich leuk werk, maar je moet je wel erg goed concentreren en dat lukt niet altijd als Sophie in de buurt is. Ik ben daarom blij dat ze weer beter is en overdag weer dutjes doet die minstens 1,5 uur duren, dan krijg ik tenminste een beetje gedaan.
  3. Ik heb al wel vaker geschreven over het project van Embrace waar ik bij betrokken ben (jonge moeders ondersteunen bij het moederschap) en we hebben bij ons in de gemeente al een pilot gedaan maar vanaf Juni gaat het echt beginnen. Deze week gaan we elke ochtend naar de kliniek om jonge moeders te vertellen over het programma. Het lastige is dat wij misschien wel kunnen vinden dat moeders baat hebben bij een dergelijk programma (en onderzoek heeft dat ook bewezen) maar dat moeders die druk bezig zijn met overleven helemaal geen tijd hebben om na te denken over hoe je een betere ouder bent en dus waarschijnlijk ook niet direct zelf zullen vragen om een programma zoals wij dat aanbieden. Het is dus hopen dat we de juiste mensen tegen gaan komen.. spannend!
  4. We hebben een heerlijk weekend gehad, lekker rustig en traditioneel. Zaterdag heb ik een grote pan met snert gekookt (lang leve Hollandse rookworst!) en een paar broden gebakken, Hartmut heeft voetbal gespeeld en wij hebben hem tussen de buien door nog even aangemoedigd. Aan het eind van de dag was het weer een stuk beter en zijn we nog even naar het strand geweest waar Sophie al haar energie kwijt kon in het in het rond gooien van zand. Heerlijk. Gisteren zijn we naar de kerk geweest en 's middags naar de jaarlijkse straatbraai van een collega van Hartmut. Hij had ons al heel vaak uitgenodigd maar dit was de eerste keer dat we konden komen. Erg gezellig, banken en luie stoelen waren op straat gesleept, stoffen vlaggetjes hingen vrolijk in de wind te wapperen en de braai maakte overuren om al het vlees gaar te maken. Sophie genoot van alle aandacht en natuurlijk het meest van de aanwezige honden waarmee ze vol liefde haar broodje ging delen. De eigenaren waren er niet zo blij mee maar toen ze Sophies trotse glimlach zagen was ze snel vergeven.
  5. Sophie is, behalve haar neus die nog loopt, weer helemaal beter. En dat merken we aan alles. Ze is weer volop aanwezig, wil de hele dag spelen, klimt overal bovenop, luistert maar de helft van de keren als we 'nee' zeggen en wil de hele dag door boekjes lezen. Reuze gezellig!
  6. Wat mijn zwangerschap betreft gaat het ook goed. We hebben dit weekend voor het eerst een 'buikfoto' genomen. Arme baby, bij Sophie zaten we er bovenop vanaf het moment dat we zwanger waren, deze keer is zelfs voor mensen die we niet kennen al duidelijk te zien dat we een baby verwachten. Helaas denk ik wel dat dit een bekend fenomeen is bij een tweede.. minder tijd, minder aandacht, alles is minder nieuw... het feit dat deze baby een superleuke grote zus heeft zal veel moeten goedmaken!
  7. Ondertussen ben ik bezig met het organiseren van Sophie haar eerste verjaardagsfeestje (ieks). We willen het vooral klein en simpel houden en nodigen alleen de de vrienden en hun kinderen uit die een baby hebben gekregen vlak voor of na ons. Blijkbaar hebben we een vruchtbare vriendengroep want zonder erg veel moeite hadden we ineens een lijstje met 13 'vriendjes en vriendinnetjes' van Sophie. Eens kijken hoe we dat klein en simpel gaan houden. Gelukkig vindt Sophie mensen erg gezellig, hoe meer hoe beter...