7 quick takes....


  1. Het is een beetje onwerkelijk. Dit zullen voorlopig de laatste quick takes vanuit Kaapstad zijn. Bijna alles is ingepakt. De auto en de motorfiets zijn verkocht, de laatste dingen gekocht en vandaag moeten we nog wat administratieve dingen doen zoals het sluiten van mijn bankrekening en het annuleren van mijn telefooncontract en dan zit het er op. 8 jaar Kaapstad voorbij.
  2. Het weekend was niet gemakkelijk. Afscheid bij de kerk, en bijna rlke maaltijd aten we met vrienden. We hebben in die acht jaar zo veel kostbare vriendschappen opgebouwd, afscheid nemen van het gemak om elkaar in de buurt te hebben en achteloos 'tot de volgende keer' te kunnen zeggen omdat je elkaar vroeg of laat wel weer tegen komt is moeilijk. Het was ook net alsof Kaapstad een spelletje met me speelde de laatste weken. Overal waar ik kwam liep ik vrienden en bekenden tegen het lijf en dat is in een miljoenenstad helemaal niet zo vanzelfsprekend. Alsof Kaapstad er nog even in wilde wrijven hoe goed we hier ingeburgerd zijn.
  3. Vrijdagavond hadden we een heerlijke avond. De meiden gingen uit logeren en wij hadden een avondje samen om lekker te eten, herinneringen om te halen en te dromen over de toekomst. Nu is kiezenwaar je wil eten in Kaapstad niet zo gemakkelijk want er zijn zo veel leuke plekjes. Daarom besloten we om te eten in een sushi restaurant, een nagerecht te bestellen in een ander restaurant en daarna nog cocktails te gaan drinken in een erg leuke bar. 
  4.  Morgenvroeg hopen we te vertrekken en dan zijn we de rest van de week aan het reizen. Als alles goed gaat komen we Zondag aan in ons nieuwe huis. Een bus, een taxibus en een boot, 3 keer een grens oversteken. Een vriendin zei vorige week dat het pas een avontuur is als er iets onverwachts gebeurt (Hi Ruth, I know you read here 😘) dus ik ben benieuwd of we een echt avontuur gaan beleven.
  5. Met de meiden gaat het naar omstandigheden goed. Ze hebben wel wat vaker momentjes van frustratie, verwarring en onzekerheid maar dat lijkt me wel logisch. Ze kijken uit naar onze reis en ons nieuwe huis. Wij ook dus dat komt mooi uit.
  6. Sophie heeft een tiptoi atlas (echt leuk!) waar ze heel veel uit leert. Zo weet ze nu wat meren, zeeën, rivieren en kanalen zijn en vroeg ze of we na Malawi naar Antarctica kunnen verhuizen want daar is sneeuw en sneeuw is leuk. We zullen het in overweging nemen maar ik acht de kans erg klein 
  7. Ik moet de was ophangen. Mn laatste was uit de machine, vanaf nu mag ik met de hand wassen. Fijne dag!