7 quick takes...

Deze origami kunst aan de muur viel wel in de smaak.


  1. Ik lig op op bed op een matras in de woonkamer. Pappa en mamma liggen op ons bed (maar de vraag is voor hoe lang want het bed staat te koop.) En de logeerkamer, waar normaal gesproken het andere bed staat, staat vol met dozen. De meisjes waren belachelijk vroeg wakker en ik maak van dit moment dus maar even gebruik door snel mijn quick takes te schrijven.
  2. Het gordijn is nog dicht naar door een kiertje komt licht. Heel veel licht. We hebben zaterdag de bomen voor ons huis drastisch gesnoeid en ineens is hetvalsof we in de woonkamer en extra raan hebben laten zetten. Hadden we eerder moeten doen.
  3. Vrijdag zijn pappa en mamma uit Namibiƫ aangekomen met de auto en trailer van mijn schoonouders. Woensdag zullen ze met een volle auto en trailer, en Hartmut, weer vertrekken en gaan wij ook ons huis uit. Het komt nu echt heel dichtbij. Ik was tot nu toe heel rustig maar nu ik het zo schrijf bespeur ik voor het eerst echte kriebels in mijn buik. De komende dagen staan in het teken van pakken en poetsen maar ook emotioneel afscheid nemen van de plek waar onze familie begon, waar onze dochters geboren zijn en waar we zo veel gelukkige momenten kenden.
  4. Onze tweede watertank is deze week ook gearriveerd. In theorie (en volgens de leverancier) kunnen we nu bij het huis 6000 liter regenwater opslaan. In de praktijk is het dichter bij 5000 liter ondat de tanks toch een beetje kleiner waren dan beloofd. Toen Hartmut de leverancier daarmee confronteerde werd hij heel erg boos. Alsof je met afmetingen en de daarmee berekende inhoud versvhillend kan interpreteren. Nouja, er kan een hoop water opgeslagen worden en in deze tijd van grote schaarste moeten we dankbaar zijn dat we wat hebben.
  5. De meiden hebben met kerst van hun overgrootmoeder eem tiptoi stift en boek gekregen. De stift 'leest' het boek en geeft allerlei tips, weetjes en je kan er ook spelletjes mee doen. We hebben alle gasten die kwamen ook om boeken gevraagd en de meiden zijn erg druk aan het leren over muziek, landkaarten, cijfers en ridders. Echt heel erg leuk! (Trouwens, de stift os niet meertalig hoewel de verpakking dat wel doet vermoeden. Na klagen bij de fabrikant hebben we gelukkig een extra stift gekregen.)
  6. Gisteren hebben we wie is de mol gekeken (we hebben ons vertrek naar Malawi uiteraard zo gepland dat we de finale nog kunnen kijken want we kennen onze prioriteiten.) Nadat mijn mol er vorige week uit vloog ben ik de weg een beetje kwijt en is Jan mijn grootste verdachte. Nog meer molloten hier?
  7. Ik ga aan het werk. Ontbijt maken en dan aan de poets en pak. Fijne week!
We deden een proefjes avontuur.

We maakten verhuisdozen een beetje vrolijker.



Wachten op de trein in Kalkbay.