7 quick takes...


Mijn liefsten.

  1. Goeiemorgen! Iedereen weer bijgeslapen van de wintertijd-jetlag? ;-) Hier hebben wij daar geen last van, want in ZA doen ze daar niet aan. Wel aan warme zomerdagen, en vandaag is de eerste dag van de zomer dat het kwik boven de 30 graden zal stijgen. Tijd om de winterkleren op te bergen en elke dag jurkjes en korte broeken aan te doen! 
  2. De dag begon al vroeg. Hartmut nam de eerste vlucht richting Johannesburg en moest daarom al voor 5 uur op het vliegveld zijn. Sophie vond het maar niets dat hij weg was en toen ze hoorde dat ik vanavond ook nog naar een vergadering moet en er dus een oppas komt zakte haar humeur helemaal tot rond het vriespunt. "Dan ga ik dus helemaal niet leuk en gezellig doen maar gewoon met mijn armen over elkaar op de bank zitten en niet tegen haar praten. En als ze wel met mij wil praten ren ik heel snel naar mijn kamer en doe ik de deur voor haar neus dicht." Noemen ze dat peuterpuberteit?
  3. Ik ben een beete jaloers op Hartmut omdat hij vannacht in Pretoria slaapt. Niet zozeer omdat hij daar slaapt maar wel omdat hij zonder schuldgevoel een heerlijk lange douche kan nemen omdat daar wel genoeg water is. 
  4. Zaterdag was het jaarlijkste "pompoengezichtjesfeest" (volgens Sophie) en uiteraard moesten we allemaal verkleed. De meiden wilden graag als vogel, Sophie wilde een flamingo zijn en Doris wist niet zeker of ze een pauw of papagaai wilde worden en was uiteindelijk een pauw met een identiteitscrisis omdat ze zich ook af en toe voorstelde als papagaai. Foto's heb ik niet maar ik weet zeker dat de meiden hun kostuums nog vaak genoeg aan gaan doen dus dat komt vanzelf. 
  5. Ik heb deze week heel wat uurtjes achter de naaimachine doorgebracht. Ten eerste om de verkleedkleren voor de meiden te maken maar ook om 25 kroontjes in elkaar te knutselen. Elke Woensdag ga ik naar een moedergroep van onze kerk en omdat ik in de organiserende commissie zit had ik een hele leuke knutsel bedacht. Namelijk dat kinderen kronen van vilt konden versieren. hardstikke leuk maar als je zoiets verzint moet je het ook uitvoeren en raad maar eens wie er veel te laat aan die uitvoering begonnen was. Precies... en daarom zat ik dus maandag en dinsdag te ploeteren om 25 kronen te knippen en te naaien. Maar het is gelukt en de kinderen (en moeders) vonden het superleuk.
  6. Donderdag hebben we voor Doris een nieuw visum mogen ophalen. We hebben nu tot onze schrik vastgesteld dat haar paspoort bijna vol is, nog 2 paginas voor de komende 3 jaren. Ik vrees dat ze eerder een nieuwe zal moeten krijgen. Waarom maken ze kinderpaspoorten ook zo dun? Sophie heeft dat probleem niet omdat zei, in tegenstelling tot Doris, wel een Zuid Afrikaanse nationaliteit heeft.
  7. We gaan zo weg, samen met een Zimbabwaanse vriendin en haar dochtertje, die allebei nog nooit op een boot zijn geweest gaan we met Adventure Clubs een rondje varen door de haven. Leuk!


    Zoooo blij is ze met haar kroon.

    Doris kijkt naar voorbijgangers en bussen terwijl we wachten ophaar visum.

    Tree pose bij een yoga les.

    fanatiekeling!

    Waar is Doortje?

    We gingen deze week naar een bank om te leren over geld.

    Altijd eerst even kijken hoe grote zus het doet...