7 quick takes...

In Kaapstad ziet voorjaarsweer er zo uit.

  1. En zo is er al weer een week voobij gevlogen. De laatste week van Augustus, wat gaat het snel he? (dat hoor je volgens mij ook een beetje te zeggen rond deze tijd van het jaar. Want eind Augustus=ruim over de helft van van het jaar, nog even en de eeste kerstbomen komen in de winkels te staan.) Maa ondanks dat hij vloog was het een heelijke week met veel hoogtepunten en weinig dieptepunten. 
  2. Sophie had wel een paar enorme dieptepunten. Bijvoobeeld die ene avond dat ze maar 1 nijntjefilmpje mocht kijken, of die dag dat ze geen kiskiessie (biscuitje) bij haar ontbijt mocht. Of die keer dat ze haar speelgoed met Dois moest delen. En laten we ook niet dat tragische moment vergeten dat ze haar tanden moest poetsen... verschikkelijk! Het leven kan zo zwaar zijn als je twee bent.
  3. Het leven van Doris is over het algemeen niet zo zwaar. En als ze eens een keer verdrietig is geven we haar eten en dan is ze meestal weer vrolijk. Ik weet trouwens niet of het zo geweldig goed is dat we haar aanleren om met eten haar emoties te verweken... Nouja, nu is het komkommer. Ze kijgt nog geen chocolade om haar verdriet te verweken. 
  4. Sinds deze week vind ik het trouwens niet zo erg dat Kerst snel dichterbij komt. We zijn namelijk een kampeer roadtrip door het westen van Zuid Afrika aan het plannen voor in de Kerstvakantie en nu de meeste campings besproken zijn en ik weet op wat voor mooie plekjes we hopen te komen kijk ik er enorm naar uit.
  5. Mijn eerste week echt werken voor Adventure Clubs was goed. We zijn meegeweest op een paar leuke avonturen waar ik foto's maakte terwijl de meiden profiteerden van mijn nieuwe werk door lekker mee te spelen en mee te leren. Als deeltijd werkende moeder had ik geen beter baantje kunnen krijgen want nu winnen we allemaal. De foto's bewerken en dingen klaar maken om te publiceren kan ik doen tijdens de dutjes van de meiden dus daar hebben ze geen last van. Natuurlijk is het nu ook nog een beetje zoeken, maak ik veel fouten, leer ik elke dag en zal ik over een paar maanden lachen om hoe ik dingen nu doe... Maar leren is leuk en ik spring liever in het diepe dan dat ik weken moet spetteren in het pierenbadje.
  6. Vanmiddag gaan we mee met een uitje in een slangenpark. Sophie kan niet wachten, bijna elke dag moet ik haar een boek voorlezen en ondertussen kan ze de cobra, de python, de anaconda en de boomslang beter herkennen dan ik. Ze heeft altijd grote verhalen over wat ze doen en hoe ze leven. Ik ben benieuwd of ze ook zo dapper is als ze de slangen in het echt ziet!
  7. Goed, ik ga nog even wat doen. Er staat was klaar en ik moet zo even naar een autoverhuurbedrijf om een auto te regelen voor onze komende gasten. Over een paar weken komen mijn broertje Erik en zijn vrouw Marlijn en we kunnen niet wachten! Fijne week!
Sophie en haar paraplu
Doris krijgt tandjes... en dan kijk je dus zo en zit je de hele dag op je handen te kauwen :-)