7 quick takes...


  1. Goedemorgen op deze maandagmorgen! Het is weer een lekker typisch begin van de week. De was staat aan, ik eet mijn ontbijtje, het belooft een warme dag te worden en de tuindeuren staan al open om die warmte binnen te laten. Sophie is een filmpje van kikker aan het kijken omdat ze me wilde helpen met typen, wat een niet erg samenhangend verhaal zou opleveren. 
  2. Het is nu echt zomer, voor de hele week worden temperaturen tegen de 30 graden aan voorspeld. ideaal want ik wilde deze week de hele babygarderobe uitzoeken en wassen. Met dit weer zal het allemaal lekker snel droog zijn en kan Sophie hele dagen buiten spelen zodat ze me niet steeds wil 'helpen' door aan de knop van de wasmachine te draaien waardoor het programma steeds veranderd en de was er veel langer over doet. 
  3. We hebben een lekker weekend gehad, lekker druk en lekker warm. Zaterdag hebben we een lange roadtrip gemaakt langs klinieken in de omgeving van Kaapstad om de gezondheidswerkers en borstvoedingsconsulenten die voor J&J werken te bezoeken. Helemaal geen straf want de landschappen zijn prachtig en als je dan onderweg nog mooie wijnboerderijen passeert waar je kunt lunchen en de dag compleet. Verder hadden we een verjaardag van twee van Sophie's vriendinnetjes (lees: dochtertjes van vrienden van ons) die 2 werden, een lunch met gasten uit de kerk, wat drinken met Hartmut;s collega's en een heerlijke wandeling langs de promenade. 
  4. Nu moet ik dus weer uitrusten van het weekend ;-) Dat kan gelukkig met mijn gewone werk. Rustig achter mn laptopje dingen uitwerken. We hoorden vorige week dat een beursaanvraag die we gedaan hadden afgewezen is wat betekend dat de NGO waar ik voor werk volgend jaar waarschijnlijk niet meer, of alleen nog op een heel laag pitje zal blijven bestaan. Eigenlijk vind ik dit helemaal niet zo erg, het vooruitzicht om een tijdje thuis te zijn en helemaal moeder te kunnen zijn met een paar consultant klusjes hier en daar is helemaal niet vervelend. En we zullen zien wat er op ons pad komt, spannend!
  5. Wat er, als alles goed gaat, eerst op ons bad komt is een baby. Ik ben nu 35 weken zwanger en ik kan me moeilijk voorstellen dat mijn buik nog een maand zal groeien want hij voelt nu al enorm. De baby heeft veel minder bewegingsvrijheid waar ik wel blij mee ben want de beste positie voor hem/haar is ook een goede en niet pijnlijke voor mij. Dat was bij Sophie wel anders, die schopte steeds tussen mijn ribben, dat heeft dit kleintje gelukkig nog nooit gedaan. Verder lijkt alles nog goed te gaan, waar we dankbaar voor zijn. 
  6. Deze week zit ik een beetje vast aan huis want Hartmut heeft de hele week de auto nodig. Normaal gebruikt hij zijn motor altijd naar zijn werk maar vrijdagavond hield de motor er onderweg ineens mee op. 1,5 uur later dan gepland werd hij door de sleepdienst met een megavrachtwagen thuisgebracht. Ik denk dat ze niet helemaal door hadden wat het om een motor ging want op de vrachtwagen die ze gestuurd hadden konden met gemak twee kleine pick-ups staan. De motor staat nu bij de garage en hopelijk is hij snel weer klaar. Als was het alleen maar omdat Hartmut er met de auto in de file dubbel zo lang over doet om thuis te komen, erg frustrerend voor hem en ik moet zeggen dat ik aan het einde van de dag ook wel blij ben dat iemand anders Sophie even aandacht kan geven zodat ik even rustig op de bank kan zitten. 
  7. Ondertussen is Sophie 'taartjes' aan het maken met mijn muffinvormpjes, helpen in de keuken is een van de dingen die ze het liefste doet. Ik zal me eens met haar bemoeien en vragen of ik een taartje mag hebben. Fijne week allemaal!